Inlägg från: LillEm |Visa alla inlägg
  • LillEm

50-tals bröllop fortsätter..

Hej tjejer,

Jag har köpt flor! Mitt flor fäster man med en kam i håret. Eftersom att jag har ganska så långt hår så kommer jag att ha en 50-tals bruduppsättning som jag har hittat på nätet (se mitt galleri).
    Eftersom att floret fästs med en kam så kan man kanske ta av floret senare under kvällen om man vill.....

Ha det gott!

• LillEm

Glömde säga: kolla under "acessoarer" och slöjor.

• LillEm

Jag håller oxå med er, det var ganska så mycket pengar för ett flor. Men jag har köpt väldigt billiga brudassecoarer i övrigt så jag tyckte att jag kunde unna mig detta .

Jag tror säkert att man kan hitta billigare flor..... kanske på någon hattbutik eller Glitter.

• LillEm

Hjortfilé låter jättegott!
    Vi ska ha en meny som är baserad på "öländska smaker" eftersom att vi ska gifta oss på Öland .

Förrätt
    Hemrökta lax med äppelchutney samt en räk-kräftskagen med löjrom & örtsallad

Varmrätt
    Lammfilé med lammwallenbergare, marinerade sockerärtor o bönor, gräddig rosmarinsky samt potatiscreme smaksatt med bacon o gräslök

Dessert
    Öländska jordgubbar med citrusgelé, sockerkaka
    & vaniljcremé

• LillEm

Nu har jag äntligen fått tag i en präst!!!!!

Jag ringde första gången i augusti till församlingen som slottet där vi ska vigas tillhör. Jag fick då svaret att de inte tar ansvar för att boka in präster för vigslar utanför kyrkan och att jag istället skulle ta kontakt med någon pensionerad präst. Efter detta ringde jag till närliggande församling och fick ungefär samma svar. Efter detta har jag ringt runt och försökt få fatt i en pensionerad präst. När jag till slut fick tag i en pensionerad präst så tyckte hon att jag skulle vända mig till församlingen igen eftersom att de alltid tidigare bokat in vigslar på slottet.
    Till sist så har jag nu äntligen fått tag i en nyanställd präst vid församlingen ifråga. Hon verkar vara jättegullig och hon lovade boka in oss den 22 maj.

Hurra, hurra, hurra!

• LillEm

Hej tjejer,

Nu har jag äntligen berättat för min bästa vän att vi ska gifta oss. Vi håller dock bröllopet hemligt för alla andra tills dess att inbjudningarna skickas ut.
    Anledningen till att vi berättade det för min bästa vän och hennes kille är att vi tillfrågade henne om hon skulle vilja sjunga en sång under vigseln. Hon blev jätteglad och sa ja direkt.

Känns så kul att äntligen ha någon att dela hemligheten med .

Hur går det för er med bröllopsplanerna?

• LillEm

Nä, det är sant. Ibland tror man nog att alla ska bli lika glada och lyckliga som vi.....
    Har du själv haft erfarenhet av att det var någon som inte blev så glad?
    Jag hoppas verkligen att våra familjer kommer att bli glada och lyckliga för vår skull. Jag tror att reaktionen kommer att bli lite som "Äntligen" .

• LillEm

SweetSun skrev 2008-11-20 19:18:42 följande:

vi har gått rätt fort fram och en del som fått reda på det har sagt "va kul" och är uppriktigt glada men man märker endå att de tycker att det är lite tidigt. Medans andra har vart jätteglada och sagt grattis.Jag hade hoppats på ett jubel från mamma men hon sa bara " jaha, ja men det var ju skoj".
    Jag förstår att du blev besviken när din mamma inte lät superglad när du berättade om bröllopet, men kanske blev hon bara lite överraskad? Vissa människor reagerar ju lite konstigt när de blir överraskade . Jag tror säkert att hon egentligen är jättelycklig för dig och din blivande mans skull.

Själv blev jag klar med inbjudningskorten igår. Jag skriver "jag" eftersom att det är jag som har gjort dem. Min m2b är inte så pysslig av sig så jag har fixat det mesta. Men jag vet att han kommer att ta ansvar och fixa andra saker till bröllopet så det gör inget.
    Jag måste dock erkänna att jag tycker att mina inbjudningskort ser ganska så B:iga ut i jämförelse med många här på BT. De flesta inbjuningarna här ser så proffsiga ut medans våra syns att de är hemmagjorda. Men samtidigt så får jag väl se till priset. Våra kostar ca 500 kr för 35 st med porto och allt.
    Nåja, de duger och huvudsaken är ju att bröllopet blir bra (skriver jag med en viss avundsjuka på alla er som har så grymt snygga inbjudningar ).
  • LillEm

Tack SweetSun för peppingen.
    Du har nog rätt i att BT ger en för höga prestationskrav. Ibland får man nästan känslan av att folk vill försöka bräcka varandra..... men huvudsaken är ju att man själv är nöjd med sitt bröllop. För oss är det viktigast att vårt bröllop blir personligt och speglar våra värderingar och förväntningar. Jag vill att våra vänner/familjer känner att det verkligen är "vi" i cermonin/festen, om ni förstår vad jag menar. Det hade inte riktigt varit jag om jag hade haft en stor fluffig prinsessklänning , däremot känner jag mig helt rätt i min korta 50-tals klänning .

• LillEm

Hej tjejer,

Nu har vi skickat ut inbjudningarna, de skickades i fredags och bör således komma fram idag. Eftersom att bara min närmsta vännina vet att vi ska gifta oss så blir det spännande att se/höra våra nära o käras reaktioner. Jag misstänker att telefonen kommer att gå varm ikväll .

• LillEm

Vad kul, de blir säkert jättesnygga.

Vi skickar ut våra inbjudningar redan nu p.g.a. att vi har flera vänner som inte bor i Sverige och som behöver boka biljetter i god tid.

• LillEm

Nu vet våra familjer och vänner!
    Vi fick en helt otrolig respons på våra inbjudningar och våra familjer blev överlyckliga .
    Vi har redan fått erbjudande om hjälp med diverse saker som inköp av alkohol i Tyskland och hjälp med festprogram.
    Nu känns allt så verkligt och jag har berättat för min mamma och tillika bästa vän att jag ska ha en 50-tals klänning på mig. Hon tyckte att det lät jättevackert.

Åh, vad jag älskar min familj, de är verkligen bäst.

• LillEm

Jättekul SweetSun. Låter spännande med han som ska spela / vara toastmater. Vi har inte frågat de tilltänkta än om de vill vara toastmasters. Jag har lagt det uppdraget på min m2b .

Hur ser handskarna ut, korta, långa? Har du någon bild i galleriet? Jag smyger in och kikar.

• LillEm

Allting, ser sååå snyggt ut. Älskar dina skor och örhängen!
    Jag ska leta efter snygga örhängen i en liten vintagebutik i stan där jag bor. Hoppas att jag hittar några som är lika snygga som dina .

Svar på tråden 50-tals bröllop fortsätter..