• anja1661

barnpris??

alla ni som haft festen i nån bygdegård el liknande_ hur har barnens priser varit? betalar man fullt pris eller halverat? hur funkar det? de ska ju ändå ha plats, porslin och mat...???

jag vill veta då jag funderar lite på att skippa kompisars barn på bröllopet och det blir lättare att räkna på budgeten om jag vet...

ja visst ja! vi beställer maten från dem som har hand om lokalen...
    jag vet att jag kan fråga dem jag bara undrar om någon vet...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-10 16:28
    lägger till att vi inte ska ha kuvertavgift utan bjuder alla på mat och dryck.
    undrar hur cateringfirmor tar betalt för barn?

• Svar på tråden barnpris??
  • Hösten2009

Dom bröllop jag varit på har allt för barnen varit gratis. Barnen äter så lite ändå och det blir mest spring o dom hinner inte äta för de vill hellre vara med kompisarna, så det är bara en onödig kostnad för alla föräldrar enligt mig själv.

Varför inte lägga på en extra peng på föräldrarnas mat istället?

• anja1661

hur menar du?? lägga en extra slant på föräldrarnas mat??

• Hösten2009

ja att du bakar in priset för barn i föräldrarnas /de vuxnas pris.

Jag menar, kommer det en familj med 2 tonåringar så räknas ju dom som vuxna o betalar för sig.

men kommer det en familj med en 2åring o en 3åring så blir det ju inte så mkt äta.
    ialf inte om jag går på mina egna barns matbehov vid kalas..

så är det gjort på de bröllop jag varit på...

• anja1661

men vi ska inte ha kuvertavgift. eller menar du att vi sak säga så till cateringen??

• Hösten2009

jahaaa... jag missuppfattade helt din text. det va så du menade?! sorry...

• anja1661

puff...nån annan som vet hur catering firmorna tar betalt för barn???

• Silla69

anja1661

Det är olika från cetering till cetering..
    Några frågar hur många barn och tar halva priset några gör det inte. Dom flesta gör det inte.

Svar på tråden barnpris??