• MadTezz

Karlstadbrudar!! Del 4

har fixat en hemsida där jag kommer att lägga ut lite bilder och annat. Den som vill får göra besöka den.
    men den är ubder uppbyggnad. så den är långt i från klar.
    madtezzbride.weddingannouncer.com/

• MadTezz

tack så mycket. nä jag har inte varit inne i den andra tråden. är rätt så ny har.
    Borgvik värkar va en poppulär kyrka, och de kan ja förstå. den ligger ju såå fint.

• MadTezz

Vi ska vara på Longs hembygdsgård efter vigseln. Det kommer bli så fint där tills sommaren med alla blommor och så. Det finns lite bilder på mitt galleri. Kortetn är tagna nu under hösten så det ser lite dystert ut. Men det kommer någ att ´bli så fint där till sommaren.

Mirri skrev 2008-10-12 20:43:03 följande:
    Mad Tezz: Ja, den ligger verkligen jätte fint. Vart ska ni ha festen då? Är det bestämt?
  • MadTezz

Någon som vet om en duktig solist i värmland som brukar sjunga på bröllop? Har funderingar på att ha en solist eller om vi ska spela via högtalarna.

• MadTezz

Mirri: Tack =) Jag har ingen aning vad vi är ute efter igentligen. Men vi vill (eller rättare sagt jag vill) ha dessa låtar:

(men denna ska vara på svenska)
    Så det ska ju vara själva melodin till oxå frö bara det gör mycket att låten är fin. Men har du något som du har sjungit in som man kan lyssna på i så fall. det for roligt att höra=)

• MadTezz

Pearldrop: Tack så mycket=)Kul att ni oxå ska va Vid borgviks kyrka. har aldrig varit inne där men dom säger att den är fin.

Boomtown: Japp vi har bokat Long. Det är väldigt litet i själva byggnaden. det går max att sitt drygt 30 på övervångning. nedelvåningen är det lite sisådär med. men det är väldigt mysigt. Men vi kommer att ha våran fest nere i ladan vid vattnet. där trodde hon att det skulle gå att få in dryga 90 pers. Det finns ju även en scen där inne oxå. Det är väldigt svårat att få tag på dom. fick ringa runt halva värmland för att få tag på rätt person. =)När e de du ska gifta dig?

Mirri: Hihi jaha..du skoja..=) jag tror nog att det lutar åt cd faktiskt. Men tack för tippset.

Till allihop=) : Capiscum, vet ni vad dom kostar för hyrning av porslin osv. förett, varmrätt och personal?

• MadTezz
    Mirri skrev 2008-10-22 15:43:05 följande:
    MadTezz: Kolla upp med kyrkan bara så att ni verkligen får använda cd. Det är jätte töntigt men många kyrkor vill inte att man gör det. Domkyrkan tillexempel är stenhårda på det.
    JAg prata med den på pastorsexp. hon sa att det skulle nog kunna ordnas. Men att ja skulle kontakta vakmästaren. Men jag ska ringa o prata me dom igen. hade bokat präm.bokat en tidare tid. så ja måste höra om det gick bra.
  • MadTezz

Pearldrop: jasså du jobbar oxå på hemtjänsten. Via karlberg eller?

• MadTezz

har nu lagt ut lite bilder på longs hembygdsgård invändigt. bilderna inne ifrån ladan blev INTE bra, eftersom dom har ställt in utemöblerna där under vintern. Jag kan maila mer bilder till den som vill ha. Har mer bilder innefrån ladan och innefrån själva hembygdsgården...haha även på tolaetten har jag ett par bilder på...
    Har även lagt ut bilder på kyrkan.

• MadTezz

Mirri: Tack. jag vet bara inte hur jag ska mublera där inne för att få plats. Jag o min sambo ska sitta på scenen=) resten får vi försöka knö in någonstans=) hahha. Nä be blir någ bra.

Är det föresten någon som har koll på vad dom på Högtidskläder tar för att hyra ut tärnklänningar?

• MadTezz

Mirri: förhoppningsvis så är det fint väder så kan man duka ute=) Men med tanke på hur vädret har varit dom senaste åren så kan man ju inte lita på de.

Starlet2: Tusan oxå att dom inte hyr ut längre.

Alltså varför måste det finnas så dåligt med bröllopsaffärer i denna stad? Eller är det bara jag som inte har hittat dom...men vänta..humm...har för mig att det ska finnas en affär i säffle...

• MadTezz

Starlet2: Jo jag visste att dom hade flyttat. jag köpte nämligen min bröllopsklänning när hon hade utförsäljning på dom när hon fortfarande hade på våxnäs. 1000 kr gav jag för den=) din finns i mitt galleri. Är nu bara ute efter av. kläder till min sambo och mina tärnor.

• MadTezz

Hur går det för er med era planeringar nu?
    Jag har tappat gnisstan lite. Får ingenting gjort känns det som.
    Hatar denna årstiden, man blir så dyster och trött tycker jag.

Vet någon något ställe i stan där man kan köpa bröllopsskor billigt? Behöver även få lite tips på vad man kan ge tärnorna samt marskalkerna i present.

• MadTezz

Vi kommer inte att anlita en profsfotograf direkt. Vi har en kompis som tar sååå fina bilder, han håller även på att utbilda sig till fotograf så han har tillgång till bra grejjer. Så det känns bra att inte kasta ut mulltum med pengar då han inte vill ha någonting för det. Bara mat så blir han glad=)

• MadTezz

Boomtown: Nä, tyvärr han har ingen hemsida.

• MadTezz

Hej tjejer!
    Hur långt har ni kommit i planeringen? Här går det väldigt trökt nu...
    Har ni något tips på hur man kan hålla upp släpet på klänningen? Jag har ingen "hållare" på den för att kroka den på fingret. Är rädd att jag snubblar o trampar sönder den annars om jag inte har något.

• MadTezz

Flisa80: vi gifter oss oxå på studentlördagen..lite taskig tajmat. Så det är tur att man har vänner och bekanta som kan ta kort, sätta upp hår och sminka..

• MadTezz

Vet någon vart man kan få tag på Mrs K smycken i Karlstad eller i närheten? Har för mig att jag har sett de märket någonstans i stan...
    www.mrs-k.com/

Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 4