• Flisa80

Karlstadbrudar!! Del 4

Bra Mirri att du fixade ny tråd!! :)

• Flisa80

Nu har vi precis bokat flyget till Bali!!!! Vi hade hoppats, hoppats, hoppats att vi skulle kunna hitta flyg för 18000 kr som vi såg någon annan göra, men insåg att vi snarare skulle hamna på billigast 20 000 kr via MrJet. MEN, av en händelse hittade vi en resa via resia.se för 16 000kr. Jippie!! (Om man nu kan säga så när man precis gjort av med 16 000 på flyg...) :S

Nu ska vi bara sondera terrängen på hotell...vi har hittat ett vi helt klart ska satsa på, Aston Bali... Lovely!!

Åh, jag är så GLAD!!!

• Flisa80

Skulle behöva ha tips på bra frisörer i karlstad där jag kan vara på bröllopsdagen. Tänke ratt det vore skönt att fixa hår och make på samma ställe, men eftersom jag inte bott i kd på länge så har jag ju noll koll nu för tiden. Hjälp skulle var mycket tacksamt!!!

• Flisa80

Jag gjorde en förfrågan på Apertion och då berättade de att det kostar 100 kr per person och då ingår lokal, personal, bordsdekoration och sånt. Sedan tillkommer då mat och dryck...så jag tvivlar på att det blir ett billigt alternativ. Det var i alla fall därför vi valde bort det, för att det med 100 gäster skulle kosta 10 000kr bara för lokal, personal och dukning....

Har precis upptäckt att det är studentbal i Karlstad den 13 juni när vi gifter oss. Flera av de frisörer vi ring är redan bokade. ARGH! Hade ingen aning om det, det är mycket tidigare här hos oss.... Några tips på bra frisörer att boka?? Någon som vet något om salong Capelli? Moda och klippoteket tex är bokade...

• Flisa80
    Boomtown skrev 2008-11-18 17:32:57 följande:
    Då förstår jag verkligen att ni inte valde Apertin. Lite väl dyrt. Men vi blir max 30 stycken och vi kommer att ta kuvertavgift för maten. Lite mer humant. Imorgon ska vi dit!Du har inte kollat in någon frisör i Grums då? Eller blir det krångligt?
    Vi hade gärna varit på Apertin för vi tycker att det är vackert, men det blev för dyrt tyckte vi.... För er del kommer det säkert att bli toppen! :)

Det känns lite långt att åka till Grums...du har inte klippt dig i Kd på sista tiden och varit nöjd?
  • Flisa80
    Nightingale skrev 2008-11-19 20:04:18 följande:
    Min frisör Pernilla på Clara´O. Hon gjorde min bruduppsättning och är kanonbra, ring henne!
    Tack för tipset, det ska jag göra. Får man plats fyra personer där? Jag ska ha med min tärnor nämligen... Vet var det ligger men har för mig att det är lite litet, fast det kanske funkar att vara fyra?
  • Flisa80
    Boomtown skrev 2008-11-20 17:58:33 följande:
    Vilken fotograf ska ni ha?
    Vet inte riktigt om det var mig du frågade...men jag svarar oavsett. :)

Vi ska ha Helena Henriksson, hon verkar väldigt bra!!! Ni?
  • Flisa80
    Boomtown skrev 2008-11-21 15:43:57 följande:
    Alla får gärna svara på frågan Ska ni också ha henne? Har ni testat henne förut? Träffat henne?
    Nej än så länge har vi bara pratat med henne på telefon men hon verkar helt underbar. Tycker om färgerna i hennes foton... Har pratat med några andra som har bokat in henne också och de hade träffat henne och sa att hon var toppen och de var SÅ glada och nöjda med första intrycket. Däremot vet jag ingen som har haft henne och som kan berätta om de var nöjda med resultatet... Men det tror jag nog vi blir. :)
  • Flisa80
    Nightingale skrev 2008-11-27 19:51:46 följande:
    Antar att ni är ensamma i salongen? Gifter ni er på en lördag? Då är det inga problem alls med fyra. De har en soffa där inne oxå.
    Ok, bra. Har inte fått tag i dem ännu, har svårt att hinna ringa då det är så otroligt mycket på jobbet nu. Men tack för tipset!
  • Flisa80

Hej på er. Det går lite trögt för oss också, det är så himla mycket annat som ska hinnas med i dessa tider.

MadTezz: Kan du inte sy i nåt band själv som du kan kroka om fingret eller handleden?

Hoppfull: Moda försökte jag också få, men det visade sig att vi gifter oss på studentlördagen så vi var ute för sent. Helena Henriksson ska vi ha...vi ska träffa henne innan jul, för att prata ihop oss lite. Ska bli så spännande!! Hade du anlitat henne förut eller menade du nu till bröllopet?

• Flisa80

Sådan tur har inte vi. Inget av detta faktiskt så det blir en betydande post i budgeten...

• Flisa80

ÄNTLIGEN har jag bestämt klänning!! :) Så skönt! Och mannens kläder också... Love to pricka av på listan... :)

• Flisa80

Nu har vi bokat catering - Claessons. Hoppas det blir bra, men jag har ätit från dem på bröllop förut så det blir det nog. Skönt när man kan sätta en budget och sedan med deras hjälp bestämma vad man vill ha, istället för att ha en färdig meny. Den kan vi ha som inspiration. Var beställer ni andra ifrån?

• Flisa80

Oj, jag glömde...

Allez: Välkommen!! Berätta om förlovningen!

• Flisa80
    MyochErlend skrev 2009-01-08 18:10:15 följande:
    hej.. kan man få hoppa in här.. här en hallänning som bor i oslo men ska gifta mig i värmland..behöver lite tips om fotograf och annat...det verkar man jo kunna få här.. ?? :)
    Självklart!! Välkommen. Vi kan behöva få lite fart på det här stället!! När slår ni till? Och var i Värmland om man får fråga?
Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 4