Inlägg från: starlet2 |Visa alla inlägg
  • starlet2

Karlstadbrudar!! Del 4

Hej!

Finns det någon som känner till en bra make up artist i Karlstad eller någon som vet om de är bra på Suzie Picant?

Vet att det är fler på tråden som undrar samma sak :)

• starlet2

Mirri, LaSvala och Nightingale: Tack för makeuptips. Har kikat in i era gallerier och ni ser alla fina ut på bilderna. Jag har nog tänkt att ha utsläppt hår (min sambo tycker att det är finare)så det är ju bra att se hur ni ser ut ;).

Har just bokat svit på Stadshotellet. Ska gå dit senare idag och titta på båda. Den största har tydligen jaccuzi så det låter ju bra.

• starlet2

Var på högtidskläder idag, de hyr inte ut tärnklänningar längre. De hyr bara ut kläder till männen och lite till näbbar. Men de hade just nu rea 50% på tärn/balklänningar.

• starlet2

MadTezz: Klädestjänst har öppnat en ny butik i haga på samma gata/sida som Hagahallen (ICA), men det kanske du redan visste. Annars finns det tyvärr bara Högtidskläder.

• starlet2
    MadTezz skrev 2008-11-04 20:57:08 följande:
    Starlet2: Jo jag visste att dom hade flyttat. jag köpte nämligen min bröllopsklänning när hon hade utförsäljning på dom när hon fortfarande hade på våxnäs. 1000 kr gav jag för den=) din finns i mitt galleri. Är nu bara ute efter av. kläder till min sambo och mina tärnor.
    Kikade in i ditt galleri, klänningen ser jättefin ut. Jag köpte också min brudklänning när de hade rea, men betalade 2000kr. Köpte även en tiara, men vet inte om jag ska använda den än. Annars får väl min dotter leka med den när hon blivit större... Jag letar också kläder till tärna, näbb och ev sambon.
  • starlet2
    MadTezz skrev 2008-11-12 12:12:13 följande:
    Hur går det för er med era planeringar nu? Jag har tappat gnisstan lite. Får ingenting gjort känns det som.Hatar denna årstiden, man blir så dyster och trött tycker jag.Vet någon något ställe i stan där man kan köpa bröllopsskor billigt? Behöver även få lite tips på vad man kan ge tärnorna samt marskalkerna i present.
    Jag beställde brudskor och väska igår från www.pernillasbrudbutik.se. Har inte hittat några skor som jag vill ha i Karlstad. Vill inte vänta så länge till eftersom jag gifter mig i april och behöver lägga upp min klänning. Annars finns det säkert billiga fina skor på Din sko till sommaren beroende på vilken färg man vill ha. Jag har ibland hittat fina skor till kanonpris på Ilanda Skokanonen tror jag det heter. Köpte ett par jättefina guldskor för 50kr där i våras

Jag gillar inte heller denna årstid och det händer inte så mycket med min planering just nu. Jag väntar på besked från catering.
  • starlet2
    Boomtown skrev 2008-11-16 21:45:25 följande:
    Någon som har varit på Apertin och vet några priser och om hur det är där?
    En kompis till mig har serverat på många bröllop på olika ställen. Hon säger att köket på Apertin inte är något bra och att det kan bli alldeles för trångt och varmt på sommaren i lokalen om man är många gäster.Jag kommer tyvärr inte ihåg några priser, men det var inte alltför dyrt har jag för mig.Det var iallafall mycket billigare än lokalen vi bokat som kostar 3500kr.
  • starlet2
    Boomtown skrev 2008-11-18 12:51:49 följande:
    Vi ska gifta oss 3 oktober så då är värmen inget problem Varför var inte köket bra? Vart ska ni vara?
    Jag tror att hon sa att det var litet kök, ska fråga henne igen...så jag återkommer om detta. Men detta är ju också ur hennes synvinkel som servitris...
    Vi ska vara på PRO-gården på Sundsta. Vi valde lokalen dels för att det blir nära för våra långväga gäster att ta sig till hotell efter och det blir smidigare eftersom vi har två små barn som ska vara med en stund på festen. Har också flera vänner som varit där och tycker att det är bra kök och lokaler.
Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 4