Inlägg från: Boomtown |Visa alla inlägg
  • Boomtown

Karlstadbrudar!! Del 4

MadTezz skrev 2008-10-13 10:13:28 följande:
    Vi ska vara på Longs hembygdsgård efter vigseln. Det kommer bli så fint där tills sommaren med alla blommor och så. Det finns lite bilder på mitt galleri. Kortetn är tagna nu under hösten så det ser lite dystert ut. Men det kommer någ att ´bli så fint där till sommaren.
    Hej!

Har du bokat Long? Vi vill också vara där. Har du varit inne och tittat? Jag har bara tittat in genom fönstren. Vet du vem man kan ringa till eller maila för att boka? Svårt att få tag i tycker jag.
  • Boomtown

Mad Tezz: Vi ska preliminärt gifta oss i oktober 2009. Kanske lite lättare att boka då. Har du något nummer till den person som håller i Long?

• Boomtown

Någon som har varit på Apertin och vet några priser och om hur det är där?

• Boomtown
    starlet2 skrev 2008-11-18 10:28:38 följande:
    En kompis till mig har serverat på många bröllop på olika ställen. Hon säger att köket på Apertin inte är något bra och att det kan bli alldeles för trångt och varmt på sommaren i lokalen om man är många gäster.Jag kommer tyvärr inte ihåg några priser, men det var inte alltför dyrt har jag för mig.Det var iallafall mycket billigare än lokalen vi bokat som kostar 3500kr.
    Vi ska gifta oss 3 oktober så då är värmen inget problem
    Varför var inte köket bra? Vart ska ni vara?
  • Boomtown

Vart finns det en duktig och billig sömmerska i karlstad eller Säffle? Vad kostar det att sy upp en klänning?

• Boomtown
    Flisa80 skrev 2008-11-18 17:20:14 följande:
    Jag gjorde en förfrågan på Apertion och då berättade de att det kostar 100 kr per person och då ingår lokal, personal, bordsdekoration och sånt. Sedan tillkommer då mat och dryck...så jag tvivlar på att det blir ett billigt alternativ. Det var i alla fall därför vi valde bort det, för att det med 100 gäster skulle kosta 10 000kr bara för lokal, personal och dukning....Har precis upptäckt att det är studentbal i Karlstad den 13 juni när vi gifter oss. Flera av de frisörer vi ring är redan bokade. ARGH! Hade ingen aning om det, det är mycket tidigare här hos oss.... Några tips på bra frisörer att boka?? Någon som vet något om salong Capelli? Moda och klippoteket tex är bokade...
    Då förstår jag verkligen att ni inte valde Apertin. Lite väl dyrt. Men vi blir max 30 stycken och vi kommer att ta kuvertavgift för maten. Lite mer humant. Imorgon ska vi dit!

Du har inte kollat in någon frisör i Grums då? Eller blir det krångligt?
  • Boomtown
    Flisa80 skrev 2008-11-18 18:44:41 följande:
    Det känns lite långt att åka till Grums...du har inte klippt dig i Kd på sista tiden och varit nöjd?
    Nej tyvärr. Det var ett ställe på gågatan som var väldigt duktiga. men det var länge sen och jag kommer inte ihåg vad de heter. Lycka till!
  • Boomtown
    Flisa80 skrev 2008-11-21 14:24:49 följande:
    Vet inte riktigt om det var mig du frågade...men jag svarar oavsett. :)Vi ska ha Helena Henriksson, hon verkar väldigt bra!!! Ni?
    Alla får gärna svara på frågan
    Ska ni också ha henne? Har ni testat henne förut? Träffat henne?
  • Boomtown
    Flisa80 skrev 2008-11-21 17:06:49 följande:
    Nej än så länge har vi bara pratat med henne på telefon men hon verkar helt underbar. Tycker om färgerna i hennes foton... Har pratat med några andra som har bokat in henne också och de hade träffat henne och sa att hon var toppen och de var SÅ glada och nöjda med första intrycket. Däremot vet jag ingen som har haft henne och som kan berätta om de var nöjda med resultatet... Men det tror jag nog vi blir. :)
    Det var färgerna jag fastnade för också. Och att hon hade väldigt bra ideer. Gillar inte tråkiga kort där man bara står rätt upp och ner. Men jag frågade min gubbe och syrran med. De tyckte att bilderna var överarbetade och att en del var suddiga och gryniga. Och jag måste hålla med om att det var så. Tråkigt när jag var så nöjd. Vet inte om man skulle kunna säga det på ett fint sätt att jag vill ha knivskarpa kort och inte allt för överarbetade. pinsamt att klanka ner lixom. Annars är Helena Henriksson den fotograf med bäst pris och roligaste bilder
  • Boomtown
    MadTezz skrev 2008-11-21 17:19:53 följande:
    Vi kommer inte att anlita en profsfotograf direkt. Vi har en kompis som tar sååå fina bilder, han håller även på att utbilda sig till fotograf så han har tillgång till bra grejjer. Så det känns bra att inte kasta ut mulltum med pengar då han inte vill ha någonting för det. Bara mat så blir han glad=)
    Han har ingen hemsida man kan kolla på?
    Lite intressant
  • Boomtown

Mirri! Era bilder var jättefina

• Boomtown

Någon som har anlitat tårtpinglan i Karlstad förut? Henne har vi bokat iallafall. Frågan är om man någonsin kan bestämma sig hur tårtan ska se ut och vilka fylningar
    Förslag på moussefyllningar någon?

• Boomtown
    Nightingale skrev 2008-12-18 10:42:36 följande:
    Ja, chokladmoussen är en höjdare, liksom passion.Jag bakar oxå såna tårtor, så jag har smakat alla mousser som tårtpinglan har. Har du varit där på provsmakning?
    Nej vi har inte varit där än. Det ska bli spännande. Vi älskar choklad så det lutar nog åt det kanske, men man lär ju få beslutsångest när man är där och testar. Men man brukar ha i 2 olika, eller?

Så du bakar också såna tårtor? Kul. Har du gjort den du har i galleriet själv? Den såg jättesmaskig ut. Var det frosting på?
Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 4