• Nueddax

Vad ska ni ge för er bukett??

Har vait å bestämt brudbuketten idag. Kommer kosta 500:-, någon som haft/har någon bild på sin bukett som kostat runt den summan??!! E lite nyfiken...:)

• Svar på tråden Vad ska ni ge för er bukett??
  • MulleNuh

Ooo jag puffar här! Hade också tönkt mig en 500-ing!! Skulle va kul att se!

• Nueddax
    MulleNuh skrev 2008-10-10 20:20:29 följande:
    Ooo jag puffar här! Hade också tönkt mig en 500-ing!! Skulle va kul att se!
    Ja visst skulle det vara kul att se.... Min florist hade ingen bild på den buketten som ja beställde, så det får va en överaskning till den stora dagen....:) Bara hoppas ja blir nöjd.
  • MulleNuh

Vad är det för blommor då??

• Nueddax
    MulleNuh skrev 2008-10-10 21:47:32 följande:
    Vad är det för blommor då??
    Vita rosor, några blå-svarta bär av något slag å murgröna som slingrade sej mellan typ, sen skulle det vara grönt i underkanten av buketten.... (svårt att förklara)
  • MulleNuh

Låter iaf himla fint!!!
    Jag vill också ha lite rosor bara. Nån enkel..
    Hur stor skulle den bli ca?

Nueddax skrev 2008-10-10 21:49:51 följande:
    Vita rosor, några blå-svarta bär av något slag å murgröna som slingrade sej mellan typ, sen skulle det vara grönt i underkanten av buketten.... (svårt att förklara)
  • Nueddax

Hon sa att den blir inte så jätte liten, (hon visade med händerna) men det e svårt att skriva hur stor...;)

MulleNuh skrev 2008-10-10 21:51:52 följande:
    Låter iaf himla fint!!!Jag vill också ha lite rosor bara. Nån enkel..Hur stor skulle den bli ca?
  • MulleNuh

mm ok! Men kul iaf att det går!! jag har varit lite orolig att man typ skulle få EN vissen maskros för en 500-ing!!

• Nueddax

Det är jue lite så jag har kännt med....:)

MulleNuh skrev 2008-10-10 21:58:28 följande:
    mm ok! Men kul iaf att det går!! jag har varit lite orolig att man typ skulle få EN vissen maskros för en 500-ing!!
  • jenli

Jag kommer att betala ca 700 för min brudbukett, tärnans bukett och två corsager. (floristgymnasiet) En enkel rund bukett med bara rosor så det ska inte kunna gå så fel hoppas jag.

• passionsblomman

500 är så billigt att jag blir lite fundersam...
    ...men som du säger är deet ju inte så lätt att beskriva så här via tangentbordet. Kommer den att bindas med stjälkarna kvar så det är dem du håller i, som en "vanlig" bukett, om du hänger på vad jag menar?

Isåfall är det möjligt, men ett minimipris om jag ska ytra mig. Gör hon den i en hållare så går den tjejen antingen back eller kör vid sidan om hävdar jag.Det går inte att få ut baåde matrial och arbetskostnad för 500 om det är i hållare. Då är bara arbetet minst 500.

Den låter vacker iallafall. lägg in bild när du fått den så vår nyfikenhet stillas!

• Rosenpetunia

Håller med passionsblomman. Om jag var du skulle jag som kund kräva att få se en bild på nåt liknande iaf, skulle inte våga chansa helt...

Jag hade en väldigt enkel bukett med rosor och fick ändå betala 1400 kr. för buketten och makens corsage. För det är skillnad på hur buketten görs, om den binds ordentligt eller "bara" sätts ihop. Min bukett var rätt så "slarvigt" gjord.

Lycka till!

• svartvitabruden

Jag mailade och bad offerter på min och fick ca 500 som pris och är nöjd. Ska ha en handbunden rund bukett av vita nejlikor Totalt skulle allt gå på 1000 kr för min bukett, 2 tärnbuketter, 3 corsager och en näbbblomma.

• passionsblomman
    svartvitabruden skrev 2008-10-11 12:26:29 följande:
    Jag mailade och bad offerter på min och fick ca 500 som pris och är nöjd. Ska ha en handbunden rund bukett av vita nejlikor Totalt skulle allt gå på 1000 kr för min bukett, 2 tärnbuketter, 3 corsager och en näbbblomma.
    Med den buketttypen och blomval låter prisbilden mer rimlig. Men den floristen skulle jag gärna vilja fråga hur hon/han har räknat arbetskostnaden dvs tiden, för när jag adderar så räcker den summan bra precis till blommorna. (det beror ju på hur många blommor det ska vara i respektivebukett också förstås)
  • FruLjungberg

Jag vill ha en vanlig "boll" bukett med mörk sammets röda rosor.. a kommer et kosta tro?

• passionsblomman

Mellan 1000 och 1500 kr beroende på vilken ros och vad den kosatar, plus antalet då. Man förbokar vanligtvis brudblommor och då hamnar de ofta högre i pris.

Det KAN bli ngn hundralapp under 1000 också, men se det som en bonus isåfall, för det bror som sagt på vilket pris floristen får hos grossisten, vilket i sin tur styrs av utbudet på blomsterauktionen i Holland just den dagen.

men sätt undan 1500 till buketten så har du kanske en slant över när det är betalt.

• Humlanhubbe

Min kostade ngnstans runt 5-600 kr,bild finns i galleriet!

• Humlanhubbe

(Vi betalade 1100kr för 20m murgröna,2 corsager,min bukett av liljor samt en handledsblomma till tärnan)

• passionsblomman
    Humlanhubbe skrev 2008-10-11 13:17:08 följande:
    Min kostade ngnstans runt 5-600 kr,bild finns i galleriet!
    Vilken jättefin bukett du hade! Det är ju perfekt med en så stor blomma som lilja om man vill bygga "boll"-formen, då går det inte åt så infernaliskt många

Liljor är också väldigt prisvärda för det mesta.

Verkar helt rätt i pris-Jag ser att du gifte dig i Ekerö kyrka, så du lär ha varit på min hemmaplan skulle jag tro.

Det är ju så att priser på blommor skiftar en hel del i landet. Jag vet en florist som lämnade Stockholm för Småland, och plötsligt kunde stoppa i mycket mer i buketterna för att de låg så mycket lägre i pris där. Detta har naturligtvis med frakter och avstånd att göra men, det mesta är billigare därner vet jag(har släkten där )
  • Humlanhubbe

Tack och tack!jag var helt galen i min bukett!Men..ändrade mig faktiskt bara veckan innan..från början var det tänkt med en cremefärgad bukett med limeinslag,i droppform..Men jag flippade och ringde floristen o bad att få byta!Det var inga problem som tur var !
    Jaså..du har rötterna på ön oxå..=)Anyone I know?!Kyrkan ligger så vackert vid vattnet så vi åkte gammal träbåt dit,som en dröm!
    Kan tänka mig att priser skiljer sig mkt i landet..Min bukett kostade nästan 1/3 av den ursprungliga 'droppen',trevlig surprise så på slutet =)

passionsblomman skrev 2008-10-11 13:26:59 följande:
    Vilken jättefin bukett du hade! Det är ju perfekt med en så stor blomma som lilja om man vill bygga "boll"-formen, då går det inte åt så infernaliskt många Liljor är också väldigt prisvärda för det mesta. Verkar helt rätt i pris-Jag ser att du gifte dig i Ekerö kyrka, så du lär ha varit på min hemmaplan skulle jag tro. Det är ju så att priser på blommor skiftar en hel del i landet. Jag vet en florist som lämnade Stockholm för Småland, och plötsligt kunde stoppa i mycket mer i buketterna för att de låg så mycket lägre i pris där. Detta har naturligtvis med frakter och avstånd att göra men, det mesta är billigare därner vet jag(har släkten där )
Svar på tråden Vad ska ni ge för er bukett??