• solhatten

    ang infoblad i inbjudan..

    Sånt som barnfritt, toastmaster, v'gbeskrivning, att man önskar sig pengar osv, skrivd det i inbjudan eller i ett separat infoblad??
    Eller ska lite vara i inbjudan och lite i infobladet?

    hur gjorde ni?

  • Svar på tråden ang infoblad i inbjudan..
  • fredag den 13e

    Har nyss svarat i din andra tråd så jag kan väl svara här med!
    Allt det har vi i infobladet.

  • Opalen

    Jag funderar också på hur man ska göra. Har fått inbjudningar där man gjort på olika sätt, en del trycker upp ett infoblad och skickar med, andra trycker det i inbjudan. Vi håller som bäst på att fundera hur vi ska göra men det lutar åt att vi trycker det i inbjudan men på andra sidan så att själva inbjudningstexten står för sig och infotexten för sig om du förstår hur jag menar.

  • millanros

    Vi har precis bestämt oss för att lägga ett infoblad i inbjudan

  • Humlanhubbe

    Vi hade en ganska traditionell inbjudan(tror jag)och skrev ut infobladet separat,men fäste det(med repet som snörde ihop inbjudningskortet)på baksidan av inbjudan.

    På inbjudan stod det vilka som var bjudna på bröllopet,tid,plats för vigsel samt middag & fest,klädsel,osa och 'barnfritt' signerat med våra namn(som värdpar)!

    På infobladet lade vi till info om hotell samt telenr till dessa,vår hemsidas adress på bt,telenr till toastmadame för anmälan av tal,allergier osv samt telenr till min mamma som var ansvarig för presentfrågor och vägbeskrivning.

    Hoppas du fått lite inspiration =)

  • Lajsan

    Vi hade själva inbjudan på en sida och all övrig info på andra sidan

  • Pumpkin

    Vi samlade all extra information (utöver dag, tid, kyrka, middag, osa och sånt) i en snygg powerpoint-presentation som vi la på en cd-skiva och skickade med inbjudan. Vi la också till vår låt i bakgrunden och alla uppskattade det verkligen

Svar på tråden ang infoblad i inbjudan..