• mattiasmarie

Hur gör man i datorn för att skriva ut i word på "höjden"

dum fråga.. Till festhäftet behöver jag hjälp. om man har ett A4 papper så vill jag liksom att det skall vikas på mitten. så att häftet blir långt o smalt, ej som om man viker neråt, kort o tjockt. vill ha det på tallriken o långt o smalt blir fint. men hur gör jag i word för att få texten rätt. veta hur långt jag kan skriva?? hittar layouterna men vet ej vad jag skall välja.. hoppas någon förstår hur jag menar svårt o förklara.

• Svar på tråden Hur gör man i datorn för att skriva ut i word på "höjden"
  • 27juni2009

hej hej! gå in under format och välj spalter o där väljer du då 2 spalter. oj ledsen att jag skrev m stora bokstaäver, orka inte ändra allt

• didis

Gå först in på utskriftsformat och välj stående A4.

Du har nu ett stående papper med 2 spalter där du kan skriva en sida i taget av festhäftet.

Word är inte min favorit precis men det blir lättare om du inte skriver allt som löpande text utan använder dig av "klipp ut och klistra" via Wordart tex. Då är det lättare att flytta textmassor.

• Höstbrud-07

Det lättaste tyckte vi var att använda en mall för festhäfte på kortdesign.se. Det stod nog även där hur man skulle göra för att skriva ut det rätt, det var lite pill innan man fattade helt men sen blev det jättebra.

• mattiasmarie

tusen tack för hjälpen!! vilken tur att man kan få hjälp här annars hade jag varit körd *ler*

Svar på tråden Hur gör man i datorn för att skriva ut i word på "höjden"