• jennyolinus

Festlokal Nacka/värmdö ??

Börjar få lite smått panik, tycker att jag har kollat upp de flesta festlokaler i Stockholmstrakten utan att hitta rätt. Antingen är de alldeles för dyra eller alldeles för enkla. Önskemål är en lokal nära vatten för ca 65 pers där man får ta med egen dryck och budgeten ligger kring 60.000:- med mat ca 20.000:- utan mat.. Bäst vore också om den låg i Nacka el Värmdö då vi tänkt att vigas i Nacka..
    Jenny *

• Svar på tråden Festlokal Nacka/värmdö ??
  • Långvinden

Hej,
    Var på julbord på ett ställe som hette "Långa Raden" utanför sthlm. Har du kollat upp det? Riktigt mysigt! Eller kanske Nyckelviken? Har iof ingen aning om hur de ställer sig till egen dricka, men ändå...

• classandra

På Allt om Bröllopsmässan i Stockholm på Factory Nacka Strand 24/1- 25/1 2009 och i Malmö på Slagthuset 31/1- 1/2 2009 kommer det ju på varje mässa att vara över 100 utställande företag, experter, präster, föreläsningar, tävlingar, juvelerare. balla modevisningar, provsmakningar m.m. kanske kan man få svar på sånt där, eller åtminstone få bra tips om det och tala med ngn expert om det där?
    själv är jag på jakt efter en sådan "trivial" sak som min brudklänning. Jag hoppas att få se några av de klänningar jag har sett i senaste numret av Allt om Bröllop! Man kan även köpa rabatterade biljetter genom Allt om Bröllop och på www.ipgevent.se Där finns det även billiga hotellpaket och romantiska nöjeserbjudanden med inträde till Café Opera i Stockholm bl.a Jag tänker överraska min kille och bjuda honom på en romantisk helg i storstan. Det skall visst vara champagnebar med sabrering, coola bilar och riktiga barberare där, så jag sätter väl honom i Champagnebaren när han tycker att det börjar bli tråkigt att kolla på brudklänningar

• jennyolinus

Långvinden.
    Ja Långa raden har vi kollat upp, kändes dessvärre lite för litet för oss, annars var det väldigt mysigt..
    Tack för tipset..

• jennyolinus

Classandra..
    Ja jag é lite sugen på att få med min pojkvän och gå på mässan i Nacka strand..

• Nancy Drew

Har ni kollat Grünewladvillan? www.grunewaldvillan.se/
    Kostar 225/pers i lokalhyra, sen får man ta dit egen catering och alkohol och, ja rubbet.

• jennyolinus

Nancy Drew
    Tack för tipset men jag tror det är lite för litet för oss..

• Nancy Drew

Tornvillan, då? Ingen aning om vad de tar, men det var trevligt när jag var där på disputationsmiddag en gång.
    www.tornvillan.se/

(Vi bor också åt det hållet och jag försöker gnugga de små grå för att komma på vilka ställen vi funderade på).

• Jen75

Det verkar som vi har samma problem :)
    Jag bor oxå i nacka och letar lokal där vi vill ta med mat och dricka själv. Det verkar ju inte finnas några????? Jag ska hålla koll på den här tråden och se vad du får för svar. Hör jag något skriver jag inte det :)
    Lycka till!!

• Jen75

Haha jag skrev visst lite fel. Menar givetvis att jag skriver in här om jag hittar något :)
    Har faktiskt hittat ett ställe som tyvärr inte ligger i Nacka men på skeppsholmen så de är ialla fall nära. Man måste beställa maten genom dom men man får ta med egen dricka vilket är den stora kostnaden så de är bra. www.annorlunda.se och det heter valvet och ser jättemysigt ut.
    Kanske kan vara något?

• jennyolinus

Jen 75
    Ja det är super svårt, alltid är det nå´t fel..
    Vi har kollat Tornvillan oxå men det blir för dyrt då vi tänkt vara ca 70 pers..
    Fler ställen vi kollat på, som dessvärre inte varit nå´t för oss, men kanske för er är bla ; Nyckelviken, Fåfängan, Graninge stiftgård..
    Jenny *

• jennyolinus

Jen 75
    Har kollat på Annorlunda, verkar va jättebra ! Vi ska åka o kolla på deras lokal på Lidingö Sjöhuset..
    Tack för tipset..

• Jen75

Jag har förhoppningsvis hittat våran lokal nu. Vi ska titta på den på onsdag så då vet jag men den har de vi letar efter. Långholmens folkhögskola, där får man ta med både mat och dryck och tar 70-150 sittande (vi är ju ca 100 så perfekt). De finns bord, stolar, porslin, bestick, glas etc och den är billig. Nackdelen är att de fanns bara 2 lediga lördagar kvar från maj-sept när jag ringde så vi prel.bokade in den ena så midsommar är fortfarande ledigt :)

• jennyolinus

Jen 75
    Ja den har vi oxå kikat på inte på plats dock..
    Vi ska besöka Sjöhuset på Lidingö på Onsdag, hoppas
    verkligen att den är vad vi hoppas på. Är trött på att
    leta lokal vill gå på all rolig planering snart..
    Hoppas att Långholmen är vad ni förväntar er !
    Kram Jenny *

• Jen75

Lyckka till med sjöhuset! Berätta gärna om de är bra. Vi ska titta på lusthuset på onsdag oxå. Ska bli kul :)

• jeanie

Vi gifte oss i lördags och hade festen på Långa Raden. Vi var 74 stycken och det funkade jättebra. Iof så får man inte ta med egen mat och dryck men de har bra priser och de gjorde ett fantastiskt jobb.

Hör annars med Grünewaldsvillan i Saltsjöbaden. Om ni vill vara nära vattnet i Nacka så finns det en flytande lokal som ligger nere i Marinstaden. Den heter Sjömärket och tar upp till 130 sittande. Inte jättebilligt men säkert minnesvärt.

Lycka till!

• Jen75

Hur gick det igår? Var lokalen bra?
    Vi var och tittade på lusthuset på långholmen igår och bokade direkt. Super trevligt plus att allting ingår så nu kan vi börja planeringen, 11 juli smäller det....:)

• GunnarEA

Hej,

Vi hade liknande problem och hittade faktiskt lösningen rätt smidigt. 

Testa att använda www.lokaler.nu/festlokaler där kan du se lite olika annars fyll i vad du söker så skickar dom ut till festlokaler i närheten. Fungerade fint. 

Vänligen
    Gunnar

Svar på tråden Festlokal Nacka/värmdö ??