Hjälp mig
Kan någon ge mig en lista över alla utgifter som finns i samband med bröllopet Försöker lgäga vår budget
Kan någon ge mig en lista över alla utgifter som finns i samband med bröllopet Försöker lgäga vår budget
Det beror ju helt och hållet på vad ni tänkt er.
En vigsel kostar som ett frimärke egentligen (hindersprövningen skall skickas in) så allt utöver 5 kr är utgifter som tillkommer beroende på hur ni vill ha det.
Vi har ordnat en 40-årsfest för ca 75 pers för 27.000:- där vi bjöd på allt men mycket under det är nog svårt att komma.
Kan ingen moderator slänga ut classandra och hennes reklam snart??
Jag har oxå anmält det. Väldigt irriterande!
Jag kan försöka lista upp lite punkter som vi kommit på:
Kläder (brdklänning, tärnklänningar osv)
Vigselringar
Festlokal
Transport för gäster till festlokal
Transport för brudparet
Mat, dryck och tårta
Bröllopsnatt på hotell
Bröllopsresa
DJ
Band
Brudbukett samt dekorationer till dukning
Inbjudan (tryck och utskick)
Det var lite i alla fall...
skrev i din gästbok hur vår grundbudget ser ut
Ett tips är att utgå från budgetverktyget här på BT, sen är det bara att plocka bort / lägga till det man vill. Det är iaf en bra början för att få ett hum
Inbjudan, gjort själv, korten och diverse har gått på cirka 600, men inte använt allt material beställde extra utifall.
Lokalhyra, inget. ingår när man har fest där. skall ha vigsel med bredvid värdshuse vid vattnet. Underbart.
Kan räkna maten 3 rätters cirka 440 per pers urtan dricka.
KOmmer ha fribar + dricka till mat. kanske 6000 sammanlagt.
så har räknat på mat & dricka 32 gäster inkl.oss. blir 20.000
då ingår ju serverings personal och allt.
Brudklänning,skor, makeup,hår,underkläder
Inga tärnor alls.
Herrkläder? hyra eller köpa vet ej ännu.skor, nya brölopsunderkläder.hehe
Ansiktbehandlingar för bägge två en vecka innan.
Bröllopsnatt spenderas på värdshuset. i bröllopssvit. därefter åker vi på spa i fyra nätter. kan ej åka utomlands då vi en liten kille. han kommer vara cirka 2,5 år då.. bäst att vara i närheten.
Blommor, dekorationer.
Gästgåvor. Transport.