• Vill nu

jag är florist om någon har några frågor!

Reagerade också på råden att ljuga... Är frisör, och samma diskussion förs ju där med. Tycker man ska ha respekt för hanrverk, och förresten så får man ju vad man betalar föe! En brudbukett är ju ingen vanlig bukett, likväl som en bruduppsättning inte är en vanlig uppsättning, ovh som tidigare nämnts klänningen är ju ingen vanlig klänning heller!

• Vill nu

Självklart får man det! Det jag vänder mig emot är när man förväntar sig samma jobb som när man betalar för en bruduppsättning, fast man bara betalar för en "vanlig". Kan ju inte så mycket om floristens jobb, men det är nog samma sak där! Vad jag har förstått så får man ju oftast ett "handtag" för att slippa fläckar på klänningen om man beställer en BRUD-bukett, men sjölvklart går dte ju att gifta sig med en vanlig bukett också! Är man bara medveten om skillnaden så kör på, men ljug inte för att spara pengar!

T RO skrev 2008-10-17 09:21:29 följande:

Jag håller med om att man inte ska ljuga, men jag är av den åsikten att bara för att jag ska gifta mig så betyder inte det att jag vill ha lull lull. Jag har varit ärlig när jag gått runt och frågat både frisör och forist och sagt att jag ska gifta mig men vill ha en enkel bukett/håruppsättning (eller, ja styling blir det) och då förväntar jag mig att få det.Jag menar om jag nu VILL ha en "vanlig" håruppsättning, eller en "vanlig" bukett, varför kan jag inte få det bara för att jag råkar skulla gifta mig? Vad är det som säger att man inte "kan" gifta sig med en vanlig bunt rosor i handen? Det är DET jag vänder mig mot...I sådana fall skulle jag lika bra kunna ljuga mig till något enklare, men det är inte "jag" att göra det, jag vill inte mygla fram mitt bröllop...Vill nu skrev 2008-10-16 15:49:39 följande:
Svar på tråden jag är florist om någon har några frågor!