jag är florist om någon har några frågor!
så bara fråga mvh marie
så bara fråga mvh marie
Avil_Ja bouganvilla finns inte året om, eller ja det finns men kvaliteten är dålig. vid "morsdag" vår/sommar finns de som mest att handla i blomsteraffärer/handelsträdgård. säg till i din blomsteraffär så kan de ta hem dem till dig.
mab 26- pioner i en brudbuektt brukar bli underbart om man har den kompakt och rundbunden. hade dock inte blandat pioner med andra blommor för det blir rörigt pga pionens runda form.
ingenjörsbruden-murgrönan klarar sig om du snittar skälken och sätter den i vatten, duscha murgrönan o förvara den svalt inte vid element eller så för då torkar den. har själv plockat muirgröna ute det blir billigare, går bra att ta in men håll den så svalt som möjligt så länge som möjligt. viktigast av allt är att den duschas. ps på bröllopsdagen kan du spraja den med hårsprej så glänser den o blir konserverad, dock bara att kasta dagen efter. ev djur dör med om den är utefrån
JBB_ orchideer är väldigt vanligt o de håller. kan skall dock inte ta på dem för de får fläckar speciellt de vita. de går inte att torka tyvärr. duschas gärna. man kan ha vilka blommer som helst till men jag tycker om tex rosor och mjuka sommar blommor till.
monkay- kallor finns i olika storlekar o längder. de som har en själk på kanske 40cm är dyrare än de med 20cm stjälk. självklart blir blomman olika stor med. tycker dock personligen inte att de största blir fina o man kortar ju ner dem. ps när du bokar en sådan här brudbukett om den skall vara bunden kan det ibland vara bra o låta bli att nämna att det är en brudbukett.. ca pris 20-40kr st,bindes kompakt o linda band om, ps..finns även i buntar om man vill göra det själv billigare
JBB orchideer finns tyvärr itnte i blått,ledsen!
bollöga,alla blommer som är röda kostar mer på alla hjärtans dag. roser finns ju dock i bunt, vill du ha en rund kompakt brudbukett närm ej att det är bröllop blir billigare, göra själv har torget massa underbara blommor. de flesta sorter är tyvärr dyrare denna veckan våra inköpspriser går upp med ca 200% så det är därför
humm..ok tänkte inte sänka mig till nivån att svara äns..MEN jag är utbildad florit ännumer tävlar jag i bland annat brudbinderi och var med och gjorde blommorna till kungens 50års dag för ett antal år sen. jag tar mitt yrke på högsta allvar, MEN nu när jg själv planerar bröllop gick det upp för mig hur mycket allt kostar o ville vara snäll och hjälpa till speciellt de som inte är interesserade av att lägga 2000kr på en brudbukett, de som vill gör det andra försöker binda själv o de hade de gjort oavsett om jag hjälp dem eller inte. alla har faktiskt inte råd att köpa en dyr bukett. Men vill ha en fin i alla fall och de hjälper jag. Det gör jag även i en av mina affärer, har 3 blomsteraffärer då jag ser till kundens bästa inte alltid mitt egna!! Mvh marie
jag blir bara ledsen så jag hoppar av tråden,. ville bara vara snäll och hjälpa till.. tack för mig