jag är florist om någon har några frågor!
T RO skrev 2008-10-17 09:21:29 följande:
Jag håller med om att man inte ska ljuga, men jag är av den åsikten att bara för att jag ska gifta mig så betyder inte det att jag vill ha lull lull. Jag har varit ärlig när jag gått runt och frågat både frisör och forist och sagt att jag ska gifta mig men vill ha en enkel bukett/håruppsättning (eller, ja styling blir det) och då förväntar jag mig att få det.Jag menar om jag nu VILL ha en "vanlig" håruppsättning, eller en "vanlig" bukett, varför kan jag inte få det bara för att jag råkar skulla gifta mig? Vad är det som säger att man inte "kan" gifta sig med en vanlig bunt rosor i handen? Det är DET jag vänder mig mot...I sådana fall skulle jag lika bra kunna ljuga mig till något enklare, men det är inte "jag" att göra det, jag vill inte mygla fram mitt bröllop...Vill nu skrev 2008-10-16 15:49:39 följande:
Jag håller med dig om detta fenomen, det är likadant om man ska boka bord på en restaurang i samband med bröllop varför ska jag få betala mer för det om jag endast vill ha en vanlig maträtt från deras vanliga meny. Det blir ju samma sak så nej om jag måste ljuga för det så gör jag gärna det för jag vill inte betala mer bara för att jag har gift mig.