• Myrmor

Majbröllopsresa.. men vart??

Vi vill åka på bröllopsresa en vecka med vår då ettåriga dotter. Vi vill:

*inte resa för långt med tanke på flygtiden
    *gärna sola och bada (om inte i havet så i pool)
    *inte bo på ett komplex mitt ute i ingenstans (alltså gärna i en by/stad)
    *äta och dricka gott
    *inte lägga ner en förmögenhet (vi kommer åka på en längre resa utan vår dotter när hon blivit lite äldre)
    *inte hamna i en öde turistort där allt är dött för att det är i början av säsongen.
    *inte bo med för mycket jobbig terräng runt omkring (barnvagnsvänligt)

Några förslag? Alla tips är välkomna! Tack på förhand!

• Svar på tråden Majbröllopsresa.. men vart??
  • Myrmor

Kollade lite på vilka bolag som flyger vart kring vårt datum, och förutom storstäderna verkar de flyga till parga och cypern så jag ska definitivt kolla in dem, tack! Några mer tips?

• 040409

Vi åker till egypten i början av april, åker för sol och bad och värme, ca 15000 all inclusive en vecka. Fast i maj så är det ju även varmt vid medelhavet så det är ju ett annat alternativ.

• Myrmor

lillsessan: länken fungerade inte just nu, det står att det är nåt tekniskt fel hos fritidsresor, ska försöka igen senare

• lillesessan

obs du kan inte länka den, kopiera och lägg in i sökfältet då funkar det hoppas jag...

• Myrmor

Tyvärr, det står så här:

Ett generellt tekniskt fel har inträffat. Vi arbetar med att lokalisera felet. Vi ber dig försöka igen senare.

• Myrmor

Nu har vi kollat in det mesta . Vi tror att vi fastnat för cypern (de har ett avgångsdatum som passar oss, och det verkar vara hyfsat varmt i maj). Eftersom det är såpass i början av såsongen har vi förstått att fig tree bay och de mindre orterna är rätt döda, så vi tänkte satsa på Agia napa. Är det någon som bott här?:

www.ving.se/hotel/hotelMaster.aspx&marketUnit=VS

eller här:

www.ving.se/hotel/hotelMaster.aspx&marketUnit=VS

Som vet något om hotellen/läget, agia napa i stort?

• lillesessan

Jag har varit i Agiya Napa, Cypern har underbart väder i Maj. Det blir nog en fin resa. Just agiya napa är vanligt bland yngre festsugna resenärer och Cypern i helhet tilltalar dem flesta, gärna barnfamiljer.

• Villnu

Vi ska oxå försöka komma iväg i maj. Vi har kollat på kryssningar och i maj finns det medlhavs kryssningar, kanske oxå skulle vara nåt om ni inte har bestämt er redan.

Svar på tråden Majbröllopsresa.. men vart??