Men det tar ju redan ut ett pris för varan, så varför man ska behöva ta ut så mycket extra i porto förstår jag inte. Och vanliga affärer har ju också en massa omkostnader, t.ex dyr hyra. Jag kommer i alla fall aldrig att beställa av det här svenska företaget igen. Jag tar mig en promenad till affären istället!
Silverscream skrev 2008-10-21 22:00:46 följande:
men tyvärr är det så med företag, kunden ser inte alltid alla kostnader som är runtomkring. Det handlar om emballage och annat, men även höga priser för att skicka paket, olika beroende på vilket fraktföretag man använder sig av.chickpea - förstår att du känner att det är dålig stil att ta 50:- i porto, och det bara behövdes ett enda frimärke för att skicka saken.Men försök tänka dig in i företagets situation, har du själv någon aning hur mycket jobb som ligger bakom?Det är inte bara att packa och posta, som många verkar tro. När det gäller betalningen är det enklast att ta en fast fraktkostnad, annars är man tvungen att manuellt sitta och räkna om allt och skriva mail till varje kund om exakt fraktkostnad.Detta är något som är fullkomligt omöjligt om man har många kunder, tyvärr.Och oftast godkänner man ju villkoren i samband med att man beställt, sedan är det inte så mycket man kan göra.Menar absolut inte att vara negativ, försöker bara få fram att det inte är så lätt som företagare som många verkar tro.