• MalinoFreddy

London-tips!

Vi ska åka till London i december och jag vill ha tips på bra boende - till ett bra pris!
    Har vår 1-åriga dotter med så vi vill bo ganska centralt för att slippa åka en massa kollektivt hela dagarna.
    Har sökt på alla sidor men vill nu ha "riktiga" tips från er med erfarenhet.

4 nätter - max 3 000 kr för boendet.
    Tips någon?

• Svar på tråden London-tips!
  • lillesessan

Alltså boende priser varierar något så oändligt, www.hotels är kanon. Sök boende nära centrum och du lär finna något. Hoppas ngn har bättre tips. Men min erfarenhet är att hotellpriser varierar ibland "rear" dem ut sina rum...Gillar ni att gå så har ni ganska stora valmöjligheter...

• Mlle M

För 3000 sek dvs ca 240 pund / natten borde Ni kunna hitta ett ganska bra hotell aven om hotellen i London vanligtvis ar riktigt dyra.

Sjalvklart kan det vara vart att kolla dom kanda stora typ Ritz, Lanesborough, Claridges and Browns mfl men gissar att med "bara" 3000 kronor natten far man sova i stadskrubben dar ;-(
    Jag skulle testa www.tablethotels.com och se om dom har nagra erbjudanden pa sina design-hotell.

Har hort att Blakes hotell skall vara riktigt bra ( tror Ni kan hittta dom pa Tablets hemsida) . Annars kan Ni ju testa om Hilton pa Park Lane har nagot rum, sakert inte det roligaste eftersom det ar ett stort businesshotell men laget ar bra!

• Småland09

hotels.com är bra, vi hittade ett hotell där ganska nära Liverpool street station (dit man kommer om man kommer med tåg från Stanstead airport), hotellet kostade runt 3100 för ett rum i 3 nätter.. Åker dit om 3 veckor.. LÄNGTAR!! shoppinghelg med en polare

Det finns lite billigare hotell runt Bayswater - de brukar dock inte vara superfräscha, men å andra sidan är det ju inte ofta husen där är så fräscha haha..
    Lycka till

• Myrmor

Vi bodde på st giles förra veckan. Smäck mitt i centrum, presic vid tottenham court road (och därigenom oxford street). Fem minuters premenad till picadilly, covent garden osv. Billigt som tusan, och barnvänligt, de fixade babysäng, och var helt toppen! 100 pund natten betalade vi för ett dubbelrum. www.stgiles.com tror jag att de har.

• marsros

Håller med artist

Var i london i september och bodde på StGiles...det ligger hur centralt som helst och är smidigt om ni har barn för då är vägen till hotellet alltid kort.

Och en sak: åk taxi...det är galet billigt! Gjorde inte det första gången jag var där tockholmare som man är så trodde man att taxi är svindyrt, men det är samma pris som att åka t-b om banan är 2 pers och inte ska extremt långt.

• Randisen

Jag har inget hotell att tipsa om för tillfället. Åker själv till London om ca en månad och då bor vi på Best Western The Cromwell i Kensington men det är första gången vi bor där så jag törs inte tipsa om det förrän vi kommer hem

Däremot så vill jag tipsa om att gå in på www.tripadvisor.com och där söka på de hotellen som du funderar på att välja. Där kan du se bilder från hotellen som gäster har tagit, dvs inte bilder som publiceras på hotellens hemsida, utan "riktiga" bilder där man verkligen får se hur rummen ser ut från alla dess vinklar. Superbra om man är noga med att hotellet tex ska vara fräscht och snyggt. Där finns även många resenärers kommentarer på de är betygsatta och man kan söka på topplistan i London. Jag går alltid in på den sidan innan jag bokar ett hotellrum, den är kanon!

Lycka till och ha det så trevligt i London!

• GoS09

Wescape är oxå bra o har bra priser. Kommer inte ihåg om det är . se eller .com... Vi åkte via dem till London på långweekend o va supernöjda. :)

• 090208

Jag bor i London, men inte pa hotell saklart... Sa jag har inte en susning.

Men! Har hittar du PROFFSEN:
    www.londonsvenskar.com/

Skriv och fraga bara, eller sok i forumet.

• 090208

Vidf Tottenham Court Road star en skrapa som heter "Centre Point". Sa jo, centralare gar inte att komma. Ni kan ga till Hyde Park, Big Ben, Marble Arch osv osv. Centrala London ar faktiskt jattelitet!

Myrmor skrev 2008-10-15 21:29:39 följande:
    Vi bodde på st giles förra veckan. Smäck mitt i centrum, presic vid tottenham court road (och därigenom oxford street). Fem minuters premenad till picadilly, covent garden osv. Billigt som tusan, och barnvänligt, de fixade babysäng, och var helt toppen! 100 pund natten betalade vi för ett dubbelrum. www.stgiles.com tror jag att de har.
Svar på tråden London-tips!