• enkeli84

Har nån åkt till Brasilien???

Hejssan jag undrar lite har någon åkt till Brasilien på bröllopsresa?

Vart åkte ni? Och vad kostade det ungefär?

Är det billigt eller dyrt land?

Var det värt att åka?

Berätta gärna allt ni kommer på..
    Tips och sånt?

• Svar på tråden Har nån åkt till Brasilien???
  • MulleNuh

Min sambo har varit där väldigt mycket.. Vet att han ÄLSKAR det stället.. Ska lyssna med honom när han kommer hem.

• enkeli84

Ok låter bra=)
    Om du orkar och så, så skulle jag va jätteglad, om du ville berätta va han sa då=)))

MulleNuh skrev 2008-10-15 18:07:52 följande:
    Min sambo har varit där väldigt mycket.. Vet att han ÄLSKAR det stället.. Ska lyssna med honom när han kommer hem.
  • MulleNuh

Självklart.. Info kommer runt 20-tiden.

enkeli84 skrev 2008-10-15 18:19:53 följande:
    Ok låter bra=)Om du orkar och så, så skulle jag va jätteglad, om du ville berätta va han sa då=)))
  • enkeli84

Jippiii!!!! Väntar=)))

MulleNuh skrev 2008-10-15 18:21:15 följande:
    Självklart.. Info kommer runt 20-tiden.
  • Cillsingen

Jag var i Brasilien i våras. Vi var i Rio de Janeiro. Det är fantastiskt resmål. Inte så farligt dyrt, men inte superbilligt heller kanske. Jag älskade det.

• Villnu

Jag har varit i natal tre gånger trevligt ställe och det finns saker att göra men nu på senaste har deras valuta stigit samtidigt som priserna höjs lite. Mina föräldrar är där just nu å gottar sig :)

• lillabruden

Brasilien är ett av mina drömmål...har dock ej varit där -ÄN!

Blivande svärföräldrar var där dock i dec '07 och dem var i Rio De Janeiro, på Copacabana tror jag. Bodde nära stranden och var på såna turistturer och stortrivdes! Dem hade det underbart men blev, som många turister, bestulna. Dem var på stranden och det kom en båt-show ute i havet med gamla portugisiska båtar (o dem är portugiser så dem stod och fotade som bara den) och svärfar vände ryggen till parasollet där allt var upphängt och 5min senare var allt borta
    men dem visste ju att det är så och hade bara lite småpengar på sig, tyvärr dock blev en omtyckt klocka också stulen...

Det viktigaste är att du väljer hotell som kan litas på och platser som är lite rikare. finns gott om tjuvar och banditer där och har hört från en vän, vars vän kom in på hotellet mitt i ett inbrott och fick en kniv i sig......ta reda så mycket som möjligt innan du bokar och spendera gärna lite mer om det innebär mer säkerhet.

• MulleNuh

Han har varit:

Fortalesa
    Natal
    Canoa Quebrada
    Pipa

Han tycker Natal var skit. Mycket horor o skit som han så fint uttrycker sig! Turistgetto.

Canoa Quebrada är helt klart bäst. Liten, avslappnad stad med superfina stränder och INTE horor! Lite surfstil.

Ja det är billigt där. Iaf om du inte åker till dom mest turistiga ställena.

• MulleNuh

Han säger att ska ni på bröllopsresa så bör ni åka till Jericoacoara.
    Stranden/stärnderna är bland de top-10 bästa i världen.

• enkeli84

Ok tack, och tacka din man oxå=) Trevligt och veta=)
    Måste fundera ut det här med min m2b=)
    Han vill ju så gärna dit=)

MulleNuh skrev 2008-10-15 21:01:03 följande:
    Han säger att ska ni på bröllopsresa så bör ni åka till Jericoacoara.Stranden/stärnderna är bland de top-10 bästa i världen.
  • enkeli84

Tack till alla som svarat, är jätte trevligt att höra allt=)

• MulleNuh

Vi funderar själv lite på att åka dit.. Dit eller till Florida.
  • enkeli84

Aha låter trevligt=) När ska ni gifta er?
    Florida har jag velat åka till..

MulleNuh skrev 2008-10-15 22:38:21 följande:
    Vi funderar själv lite på att åka dit.. Dit eller till Florida.
  • MulleNuh

13 Juni ska vi gänga oss..

enkeli84 skrev 2008-10-15 22:49:11 följande:
    Aha låter trevligt=) När ska ni gifta er?Florida har jag velat åka till..
  • Sebastiána

Skulle också vilja åka dit, men vet inte om jag vågar. Mina föräldrar var där för några år sedan och då blev en bekant till familjen skjuten (...han var brasilianare och tillhörde inte resesällskapet).

• Lovecats

Några tips på bra reseyråer för brasilien?

• Sebastiána

Vilken tid på året ska man resa? De har väl vår nu om jag inte har fel, men Brasilien är ju ett stort land så det beror ju på vart man ska.

• lillabruden

jag har hört att februari är säsong, men när mina blivande svärföräldrar åkte i december så hade dem underbart väder och över 30grader mitt på dagen... kanske googla frågan? och jag TROR det brukar stå på resebyråernas hemsidor....

Sebastiána skrev 2008-10-16 11:53:48 följande:
    Vilken tid på året ska man resa? De har väl vår nu om jag inte har fel, men Brasilien är ju ett stort land så det beror ju på vart man ska.
  • MulleNuh

Min m2b har alltid åkt runt november. Det är väldigt billigt då också!

Sebastiána skrev 2008-10-16 11:53:48 följande:
  • enkeli84

Åh trevligt=)

MulleNuh skrev 2008-10-15 22:52:55 följande:
    13 Juni ska vi gänga oss..
Svar på tråden Har nån åkt till Brasilien???