Inlägg från: lillabruden |Visa alla inlägg
  • lillabruden

Har nån åkt till Brasilien???

Brasilien är ett av mina drömmål...har dock ej varit där -ÄN!

Blivande svärföräldrar var där dock i dec '07 och dem var i Rio De Janeiro, på Copacabana tror jag. Bodde nära stranden och var på såna turistturer och stortrivdes! Dem hade det underbart men blev, som många turister, bestulna. Dem var på stranden och det kom en båt-show ute i havet med gamla portugisiska båtar (o dem är portugiser så dem stod och fotade som bara den) och svärfar vände ryggen till parasollet där allt var upphängt och 5min senare var allt borta
    men dem visste ju att det är så och hade bara lite småpengar på sig, tyvärr dock blev en omtyckt klocka också stulen...

Det viktigaste är att du väljer hotell som kan litas på och platser som är lite rikare. finns gott om tjuvar och banditer där och har hört från en vän, vars vän kom in på hotellet mitt i ett inbrott och fick en kniv i sig......ta reda så mycket som möjligt innan du bokar och spendera gärna lite mer om det innebär mer säkerhet.

• lillabruden

jag har hört att februari är säsong, men när mina blivande svärföräldrar åkte i december så hade dem underbart väder och över 30grader mitt på dagen... kanske googla frågan? och jag TROR det brukar stå på resebyråernas hemsidor....

Sebastiána skrev 2008-10-16 11:53:48 följande:
    Vilken tid på året ska man resa? De har väl vår nu om jag inte har fel, men Brasilien är ju ett stort land så det beror ju på vart man ska.
Svar på tråden Har nån åkt till Brasilien???