• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Danielaa: Den här veckan är det mycket som händer. Men veckan därpå, om jag inte skall vara med och hålla i en tredagars-kurs. Ses vi på torsdag förresten?
    Vad för stil vill ni ha på korten? Enkla el en massa grejer på? Något speciellt mönster som ni båda tycker om? Vill ni embossa, stämpla el bara klistra?

Angelica: Tårtdekoration för smurffamiljen... www.svampbyn.se/shop.php
    Nummer 20412 och 20413

• Tx2

Linn74: Min solist är verksam i stockholm, väntar på att hon skall vakna så att jag kan ringa henne idag o kolla så att hon kan och höra lite vad hon vill sjunga.
    Men som manager så fortsätter jag och promotar artist Om du vill ha någon annan så tippar jag på att hon har ett gäng i skjortärmen.
    Hur ser era inbjudningskort ut Linn74?

Då jag egentligen inte kan bidra med så mycket så promotar jag alla andra. Angelica är ju grym på att göra snygga kort. Skall bli spännande att se vad hon hittar på för sig själv.

Angelica: Kom aldrig i väg till borås för att shoppa så jag tänkte jag skulle försöka på ett annat sätt så att ni kunde få en passande tårtdekoration.
    Hm, funderar på om jag skall bege mig ut o leta efter ett lamm och en gumma (våra gamla smeknamn på varandra) el gå på bokstävera T el dekorera med blommor. Har nog bestämt oss för att gå på ica maxi-tårtor, blir det den tre-rätters meny min vän har komponerat så lägger vi krutet där o har enklare tårtor senare.

• Tx2

Danielaa: vad synd. Hoppas att du kommer loss till taco-kvällen. Meddelar så fort jag vet något om kursen så vi kan boka in en dejt för klänningsprovande och fika.

• Tx2

Danielaa: Är det dubbelvikta rosa kort? Är banden breda? I så fall kan ni limma band runt och ha en fyrkant/rektangel ovan på med något tryck typ monogram el mönster som ni tycker om. Har lånat en bok av en kompis för inspiration, tar med den när vi går på klänningsjakt.

• Tx2

Linn74: haha, glömde kolla datum.
    Jättefina kort! Annorlunda vikning och bandet. Me like!

• Tx2

Tippar på att jag o T (han skall allt få hjälpa till) skall börja klippa o klistra i november men att det mesta görs på julledigheten (då borde det inte finnas några frågetecken på det som vi vill ha med i inbjudan).
    Då vi inte tänkte ha en hemsida med information så funderar jag på om vi skall nämna presenter (ifall någon vill ge oss något) i inbjudan. El strunta i det och nämna för vår värdinna och toastmastrar (som nämns i inbjudan) vad vi önskar oss (bidrag till resa el någon kul upplevelse). Vad är bäst?

• Tx2

Så gör vi med. På söndagen tar vi in på något trevligt ställe och slappar och myser. Får se om vi åker någonstans utmed västkusten el tar in på hotell i gbg. Och tar bröllopsresan lite senare.

• Tx2

På bröllopsnatten satsar vi på väldigt enkelt, bokat B&B, då vi inte kommer att spendera så mycket tid där. Förhoppningvis väljer en del av gästerna att sova där med så kan vi umgås lite på fm oxå. På söndagen lyxar vi till det istället och tar in på något finare ställe, då vi har mer tid att njuta.

• Tx2

Sweetsun: tur för oss att vi inte skall vara vid dammen

• Tx2

Skall kolla när jag kommit hem ikväll och ge ett riktigt bra svar Är det fortfarande orginalklänningen? Den som du alltid har trillat tillbaka till.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3