• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Ni får tya er till helgen, kom på att jag vill sudda bort lite detaljer

Myrmor & Angelica: jag återkommer imorgon med lämplig dag, måste bara kolla mailen imorgon så tjejerna inte har bokat upp någon shoppingdag. Helst eftermiddag då jag är tillbaka på jobbet.

Slipper du inte operationerna snart?

• Tx2

Då myrmor är kramgo så får du kramar från mig med!

Angelica: Ingen brådska med pysslet till mina tackort, men om du vill så kan vi ta den en eftermiddag nästa vecka. Å fika lite oxå. Någon annan som är sugen?

• Tx2

Godmorgon, min favvohobby just nu är att somna i soffan på kvällarna.

Kollade budgeten än så länge håller vi den. Vissa saker har blivit dyrare men andra mindre. Igår hyrde vi kläder till T. Så snygg o stilig. Och tydligen har han oxå börjat tänka bröllop då han i förgår låg o tänkte på det här med gästpresentationer. Någon som har tips på innehåll i festprogram?

Angelica: Shoppa bara inte för mycket.. www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4144491.ab

Funkar torsdag som brölloppysselshopping/fika-dag?

• Tx2

Jag har inga möten inbokade på eftermiddagen (än) så jag kan säkert gå från jobbet efter 15.00
    Någon mer än Angelica (och ev Myrmor) som vill hänga på?

Mmm, semla. Nu blev ju jag sugen!

Vart o kikat i lokalen. Känns bra, men vad fort man glömmer hur saker ser ut. Men den här gången kom jag ihåg att ta kort. Bonus att vi fick en skiss på rummet med mått och tips på borduppställningar.

• Tx2

Kanon!

Hummle: hur har det gått idag med shoppingen? Hittat något bra?

• Tx2

Välkommen hit mandisl. Hoppas ni hittar någon bra vigselplats.

Hummle: Grattis på födelsedagen! Kollade med lokalen igår, det fanns toapapper på plats så det var inget vi behövde införskaffa. Vad kul att det gick bra i shoppingträsket.

Angelica: Skall vi byta dag? Om hummle skall in på onsdagen och hinner kanske med en fika med oss?

• Tx2

hummle: 26 är ingen ålder Med tanke på att jag jobbar dagtid så kan jag bäst på kvällarna. Vet inte hur det är för Angelica. Får vänta tills hon är online.

• Tx2

skille: vad har vi att välja på?

Myrmor: vad skönt att hör att det känns ok med din farmor och farfar.

Onsdag funkar för mig med pyssel-shopping och fika! Var ju förra året jag såg er Funkar onsdag för Angelica?

Har fått bilder på broderierna på klänningen. Snart är den klar! Dem hoppas på att den skall vara klar innan söndag, för då har dem nyårsfirande i två veckor.

• Tx2

Vet dessvärre inte om det finns butiker i göteborg. Det enda jag kan komma på är konditori.
    Vi har nog valt att inte ha tårtprydnad (?) då jag inte tycker att dem är så roliga. Skall det vara något på tårtan skall det vara ätbart alt blommor kan jag nog gå med på

• Tx2

Lagt in onsdag(?)-träffen i fika-tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

lecaroline: dessvärre inga bra tips. En kompis tipsade om Snille o smak när jag funderade på catering, dem hade dem när dem hade jobbaktivitet, men jag vet inte då jag valde egen kock. Och tårta har jag inte bestämt själv än. Musik, menar du till vigseln, festen, låtar el personer som skall framföra, dj in a box osv?

• Tx2

Favoriter i repris. Är det rätt på alla? Något som skall till, tas ifrån?

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Tx2

Funkar torsdag även för hummle & danielaa? Någon annan som vill hänga med? Skille, baver..?

• Tx2

Det är häftigt att vi blir gifta i år! Hummle är ju först ut så du får ge oss andra en lång redogörelse senare

Vi kör på torsdag, sms:at danielaa men inget svar än.

• Tx2

längtar till april då jag får hämta min ring. Tur att jag inte har den redan nu, hade pillat o provat konstant.

Välkommen hit T0612

• Tx2

Men har du inte förlovningsring på fingret?

Ja just det, jag har lagt in några suddiga bilder på mina inbjudningar. Hoppas att jag fick bort tider o telefonnummer.

• Tx2

Tack, men som sagt tackkorten får inte bli lika pillig..

Här var det ju jag som friade. Första (halvseriösa) fick jag kanske, mitt egna fel då det var ett av alternativen på servetten.. och den andra gången frågade fick jag ju fråga två gånger innan jag fick mitt ja, för han blev så glad o bad mig fråga om

• Tx2

Danielaa: Men då har du ju fått frågan. "Vill du dela resten av ditt liv med mig?" Superfint!
    Jag sa nog bara rätt ut "Vill du gifta dig med mig..?

Ja, du vet ju min inställning. Tycker det är finare när man går in med sin partner, så får man dem sista pirriga/härliga minutrarna ihop innan man går in. Men vill du gå med henne så fråga henne, så får hon ta ställing till det då. Glöm bara inte att kolla med er präst om h*n går med på det.

• Tx2

Det kan jag göra el så använder vi träff-tråden till det oxå. El blir det för rörigt för er?

Hade varit kul att vara med er o ta korten. Men jag är inte helt hundra vad jag/T skulle göra med bilderna efteråt. Skulle även kunna vara något som jag kan utsättas för på min hippa.

Hummle: sorry, ingen koll. Är novis när det gäller pyssel.

Angelica: Vad kul med överasking för övernattningen. Kanske dags för oss att bestämma vart vi vill tilbringa vår första söndagsnatt som nygifta.

Funderar fortfarande på resan, idag fick jag tips på Bali. Jag vill åka september/oktober och han vill november. Dessutom hoppas jag på att grannarna snart säger till om att det är dags att utöka våra familjer och det kan ju påverka resan och restiden.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3