• hummle

    Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

    Tx2: om du snackar om efternamn så ändras inte det förräns ca 3 veckor efter vigseln. så d antar jag att man kan dvs ändra under tiden. men lovar inget bergis, bättre kontakta d för säkerhetens skull... vi vill ju inte ha mer jobb lr hinder nu

    fick en STOR kalender av m2b:s jobb igår iof en reklam men den har 1 dag per blad. o ja sisådär fram till mars e d redan massa uppbokat. förstår inte riktigt varför *ASG*

    vad d gäller nordstans guld har jag tyvärr negativ erfarenhet så jag e inte alls glada åt dom... va inne o frågade om nått som kan bli bra till f-ringen o d gav ett SÅ tråkigt förslag trots att jag förklarat vad jag ville ha. i princip gick d inte o göra så o d skulle inte passa ihop osv osv.
    allt vad v-ring såg mörkt ut o för ett tag så ville jag inte längre gifta mej (att en ring ska förstöra alles) men nu när jag va hos Jarl Sandin så fick jag som jag ville o BÄTTRE så jag e otroligt nöjd o jag lääängtar tills den sitter på mitt finger o blingar

    då ska vi se vad d blir för bröllopsrelaterat som avklaras idag. så mkt börjar klarna nu o falla på plats, jag läängtar nu BARA 58 dagar kvar...

  • hummle

    nån pysseltjej som har pejl på sånnadär kort o kuvert i ett? ville gärna ha sånna för inbjudan men hittar inget nånstans. hittat en beskrivning där man viker ett a4 papper, vill ha nått mer annorlunda.
    funderar på att skicka i cellofankuvert men finns d att köpa nånstans?, dock inte på nätet då jag ska göra allt nu i helgen...

  • hummle

    angelica: hoppas vi menar samma nu, alltså kuvert som viks upp o blir ett kort... ska t stan på lördag iaf o kuta runt medan barn o m2b e hemma.
    ja d e så olika m hur man "klickar" m någon, huvudsaken e ju att vi får d vi vill ha

    Myrmor: TACK! för alla tips ska kolla på lördag då, känns som en lååååång dag i stan

    inte för att jag träffat nån av er men hade ju vart kul om man gjorde e istan som sagt på lördag nån som ska in?

  • hummle

    jag e en liten viktväktare jag sen ett tag tebax o har gått ner 26 kilon sen jag startade. 6 kg mer än vad jag hade som mål så jag e nöjd. får inte gå ner mkt mer nu säger mor min då klänningen riskerar sitta illa då. men hon har inte börjat sy den än utan korsetten står först på tur

    haft en klasskompis från gymnasiet här o hon kläckte nyheten om att d ska gifta sej 18 juli *JIHUUUU* dock i älvdalen men d ska bli såååå kul. så dagen har uteslutande handlat om BRÖLLOP hon kommer imorgon igen för fortsatt snack o tidningskoll sen har hon en kid på 5 år så min 3,5åring o han kan leka ihop.
    så kul så kul så...
    tipsade såklart oxå om BT där man kan stöta på trevkigt folk

  • hummle

    Tx2: ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ va kul m svar, visste alla? lr hur va d m d? har du lagt in inbjudningskorten så nån som jag kan kika? *nyfiken SÅKLART*
    o d e helt lovely att bubbla om d med en vän som går i samma tankar blir en helt annan grej ju. min tärna (sk hederstärna) e gift men inte kyrkligt lr m tillställning efteråt men finns alltid för mej. hon har lovat stark att inte låta mej bli någon zilla
    hoppas jag hinner bubbla nått m er innan jag gifter mej hade som tidigare sagt vart snajsigt...

  • hummle

    Vendel och Angelica skrev 2009-01-08 09:58:03 följande:


    så dana har de helt klart på Arkivet! finns inte rätt färg o tillräkliht många så kan de fixa rätt snabbt! De gör dem själva i butiken!Kom på nu att Matton har oxå, men vet ej öppet tider på lö så kolla först!
    ååååå har d hade d vart lovely. men hittar man d på deras respektive hemsidor? i så fall vart/hur för jag tycker mej ha letat men inget funnit. vart har matton butik i stan då? TACK så för tipset
  • hummle

    angelica: jo tidig stängnin vet jag att d e på InEx men jag har inte hittat sånna kort där. hoppas på arkivet då o går naturligtvis en sväng om InEx igen. hittade vart matton har sin butik iaf tidig o låååång dag i stan låter d som iaf
    vart har du köpt skorna? e oxå på jakt efter pjuks o har inte kollat upp nått sånt alls.

    hur hade ni gjort tjejer m skor i mars månad? pums, stövlett lr stövel? förslag någon?!

  • hummle
    Tx2 skrev 2009-01-10 17:00:26 följande:
    Kanon!Hummle: hur har det gått idag med shoppingen? Hittat något bra?
    åååå tack för att du frågar
    va på arkivet i sisådär 1,5 timmar men nu har jag beställt d jag vill ha samt köpt grejer till inbjudan. ikväll dock blir d inget pysslande då vi städar bort julen nu. men imorgon efter nära o kära vart här (fyller 26 imorgon) då J*****!!! då sitter jag bänkad framför datorn o köksbodet. själva kortbasen hämtar jag senast på onsdag så d blir pyssel då med men vill ha så mkt som möjligt gjort innan. sattsar på o skicka på torsdag WIHIIII.
    TACK angelica: hade ALDRIG hittat d kuvert korten som jag så gärna velat ha.
    va inne i massa affärer oxå o kolla klänningar ( TACK myrmor för alla tips ) men han tyvärr inte många affärer så d får bli en tripp till nästa lördag.

    MEN!!! hör o höpna, nått sååååå viktigt som toapapper har jag köpt idag iaf *ASG* gästerna skall ju använda d OXÅ, blev söta rullar m hjärtan från serla tror jag. MKT nödvändigt onöd hihi.
  • hummle

    mandisl: välkommen

    angelica: verkligen ett hett tips

    Tx2: TACK TACK! känner mej inte gammal (26 år fyllda idag) men siffran känns inte sådär kul.
    toa papper ingår hos mor m d är där vi håller till efterråt. men för att göra gästtoan lite sötare så hittade jag just hjärttoapapper MKT nödvändigt, NOT!!!
    åååå önskar jag kunnat komma in i normal tid men har 3 små (11mån-6år) o d känns INTE lockande att ta m dom t stan. gubben min jobbar så jag kan först komma in tidigast kl 17.30 o då kanske inte ni e kvar. annars hade jag gärna velat träffas.

  • hummle

    myrmor: va skönt att d känns ok det hela med farmor, man vet aldrig hur man tar sånt. kul m klänningen o ja grattis till tandinfo idag. här får man palla sej ner t tandläkarmottagningen o möta en tandsköterska som informerar MASSOR, blääää.

    vad d gäller fika osv så spelar inte dagen nån roll bara d blir onsdag o framåt... så fort kortbasen e färdig på arkivet ska jag lr någon i min närhet åka o hämta dom. MEN en fika e ALLTID trevligt o jag skulle gärna vilja träffa er.

    ska sätta mej o ringa runt för tidsbokning på dvs ställen nu o få ordning på d som är kvar av bröllopsplaneringen

  • hummle

    tx2: torsdag funkar för mej, kanske bättre för då har jag gjort klart inbjudningarna. men tiden e den samma då gubben jobbar t 16.30.

    baver: aha samma, kul att d e fler som använder sej utav sånna ja hon som va där i lördags "jobbar bara där" chefen va bortrest o skulle komma på måndag? hon va trevlig mot mej men mot ett annat par sa hon typ d samma om att d e dyrt o bla bla bla... o åldern måste jag instämma i, man blir inte alltid bra behandlad när man e yngre
    gött o kunnat bocka av!

    har bestämt tårtan nu m svägerskan, hon gör vår då hon e konditor dock jobbar hon i Finland men har tagit ledigt 2 veckor obetalt bara för o komma t bröllopet.
    hmmm väntar svar från jarl sandin så jag vet när vi ska dit o beställa ringen.

    någon som ska se den där BRÖLLOPS DUELLEN? har premiär på fredag

  • hummle

    asså d e såååå stort att d verkligen VERKLIGEN kommer att ske i år o för vår del VÄLDIGT snart. ska vi se här *blädrar i kalendern, inte så att jag har skrivit nedräkningen lr så i almanackan inte* 53 dagar kvar... shit undrar om jag hinner allt jag vill, funderar :-S

    lovar LÅÅÅÅÅÅNG redogörelse

    angelica: ska försöka inboxa dej om jag inte lyckas så kan jag ge en kort redogörelse när vi ses. vill gärna inte ta d här bara magkänslan som säger d...
    ja min tärna vill att vi ska gå på fredag för o se den, hon tycker vi e värda d.
    hoppas vännen din kan göra tårtan t er dag, bebis ja den saken e en annan femma

    ska ringa o förbereda gubben min som e i norge nu o jobbar om att d blir på torsdag ist. oj stan på torsdag, fredag o lördag- shit jag slår på stort här *ASG*

  • hummle

    sorry men MÅSTE skriva igen...

    fick ett samtal från jarl sandin precis, vi ska dit på lördag o beställa ringen WIIIIIIIII d E på riktigt nu jag sla blir fru o fjärillarna i magen kommer mer ofta nu

  • hummle

    angelica: OJ då!!! kul att han tog d bra då får du vänta o se nu då...

    T0612: välkommen

    Tx2: d va ju jätte fina dina kort VERKLIGEN! va duktig du e

  • hummle

    Vendel och Angelica skrev 2009-01-13 17:40:25 följande:


    jo men friat det har han inte....du vet gå ner på knä grejen (fast det behöver han inte göra)
    samma här *SKÄMS*
  • hummle

    oooo vilka frierier tjejer

    OJ! här har d blivit grejer gjorda idag vill jag lova o sambon har precis kommit hem från ARKIVET!!! vilket betyder pyssel-pyssel för mej hela kvällen låååååång...

    ska bli kul o ses imorgon

    skille: vill ta sånna foton men hmmm jag gifter mej lååångt innan 14april mkt gulligt av er att stötta varandra iaf

  • hummle

    angelica: måste fråga dej (o andra som vet) en säkert mkt dum fråga men nu står d helt still. rätta mej om jag har fel men bigade kort viker man in där d e en upphöjning. alltså den del som e "skuren"/ "nedtryckt" blir utsida?!
    F** va jag blir irriterad när hjärnan inte vill sammarbeta...

    ÅÅÅÅÅ va spännande m bröllopssvit vilken överraskning, nån aning om vart?

    har iaf skrivit ut inbjudan nu o ska skära till dom sen ska jag fästa o stämpla. får se om man håller på till morgondagen

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3