Jo, det lät väl som en ganska bra sammafattning. Eller jag kan ju bara tala för mig själv.
Jag är en väldigt, och då menar jag väldigt lättsam person och tar inte vissa saker på så värst stort allvar. Och det är väl saker jag inte vet så mycket om.
Ore skrev 2008-10-16 15:49:58 följande:
Jaa... Vet inte riktigt. Precis som Sebastiana säger så är vi nog egentligen ganska överens... Men som jag har uppfattat det så har du Mulle Nuh, Persianbride2009, Vi2iJuli och Chamor uttryckt att de tycker det är respektfullt och/eller trevligt att be att föräldrarna godkänner giftermålet (dock i efterhand, inte som att det skulle förändra erat beslut egentligen). Vilket gänget som tycker att man själv väljer vem man ska gifta sig med och att det är diskriminerande om man skulle be någon annan om lov tycker är helt ok, för det är ju egentligen inte en fråga utan mer ett sätt att få bekräftelse på att föräldrarna är glada, typ. Sedan finns det Megi som mest verkar ha skrikit om att man ska få bestämma själv, vilket man givetvis får... Jag minns inte om hon uttryckt någon egentlig åsikt i övrigt?