• Saggezza

Genomskinliga ettiketter?

Precis som titeln säger... är det någon som vet vart man får tag på genomskinliga ettiketter?

Eller om någon har ett bra tips på hur man skriver adressen på cellofanpåsar?

Min m2b tycker vi ska skriva dem på baksidan av korten (alltså innanför cellofanplasten) vad tros om det? Jag är lite skeptiskt men man skulle ju iof kunna få till det snyggt i samma tema som resten av kortet...

• Svar på tråden Genomskinliga ettiketter?
  • Kirsto

Jag vet att det finns genomskinliga ettiketter till skrivare på Matton.

• Saggezza

Tack så mycket då letar jag åt det hållet ett tag nu för jag har gått på nit på de flesta andra ställen...

• monkay

Jag har fått två tips angående hur man skriver på cellofanpåsar för att texten ska sitta. Alternativ ett är att skriva med en overheadpenna och alternativ två är att skriva på frysetiketter.

Vi ska också ha cellofanpåsar som kuvert och jag tycker det blir snyggast att skriva direkt på kuvertet, så det blir overheadpenna för min del

Lycka till!

• Saggezza

Jag har okcås varit inne på det men jag tycker inte att min m2b idé var helt uppåt väggarna... vad tror du om att sätta en ettikett med samma stil som det är i övrigt på inbjudan på baksidan av kortet, alltså innan för cellofanpåsen? Jag är rädd för att det blir så fullt om jag ska skriva med pennan rakt på plasten..

Hur gör du med frimärke? Är det bara att klistra på och fungerar det med posten??

• Mizty

Jag har skickat våra inbjudningar i cellofanpåsar. Skrev ut på transparenta etiketter & satte på framsidan, sedan satte jag självhäftande frimärken på baksidan. Frågade en på posten om det var ok & det var det! Etiketter kan du köpa på tex Svanströms/Wettergrens/Killbergs eller Gullbergs... (Kontorsvaruhus) I mitt galleri finns bilder på hur jag gjorde!

• monkay

Tror din idé blir kanonbra...du kan ju lägga i en liten adresslapp i kuvertet och kanske göra den i ngn nyansskillnad från inbjudningskorten. Skulle kunna vara snyggt om du tex naggar kanten med en sån där speciell sax,,,så man verkligen ser att det är adresslappen. Såg faktiskt ett sådant inbjudningskort med en extra lapp i...såg riktigt bra ut!

Du kan väl visa sen hur det blev? Är jättenyfiken

• monkay

hmm, vad jag skrev invecklat...menade alltså att lägga i lappen löst i kuvertet och inte sätta fast den

• Saggezza

monkay: Jag får se om jag gör så nu, har varit på min favoritaffär idag och de har beställt transparanta etiketter åt mig så jag ska prova med att skriva ut i ljusblått på dem innan jag tar beslut om hur jag gör. Saxen med mönster har jag redan inhandlat för den ska jag använda på andra delar av kortet och det är rätt så krångligt att få till det på mindre ytor och vill därför försöka undvika det... Tiden får avgöra, har så mycket annat på G samtidigt så det som blir smidigast och snyggast kör jag på... :)

• guldlockm

Jag vet att det finns på Svanströms!

• Saggezza

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så har jag redan fått tag på etiketterna men tack ändå för rådet! :)

guldlockm skrev 2008-10-17 22:30:03 följande:
    Jag vet att det finns på Svanströms!
  • Kirsto

Saggezza: Säkert ett onödigt råd, men kolla hur väl texten syns mot korten när den är ljusblå innan du printar ut alla. Inte så kul om korten inte hittar fram.

• Saggezza

Det är precis så jag tänkte innan, ska printa ut på typ en OH-bild och lägga emot pappret och se hur det ser ut i olika färger... Skulle vilja ha vitt också men det blir så komplicerat att skriva :P Skämt o sido jag ska prova i lika olika färger på ett OH-bild och sedan bestämma mig men jag hoppas på någon ljusblå eller vit så det går i temat...

Kirsto skrev 2008-10-18 10:57:12 följande:
    Saggezza: Säkert ett onödigt råd, men kolla hur väl texten syns mot korten när den är ljusblå innan du printar ut alla. Inte så kul om korten inte hittar fram.
  • Kirsto

Saggezza: Vit går ju inte att skriva ut på vanlig skrivare (lämnar bara pappret vitt, och det funkar ju inte på genomskinligt), så jag håller tummarna för att det blir bra med det ljusblå! Det kan vara värt att prova en mörkare blå också, tror att det blir finare än svart även om temat eg. är ljusblått.

• Saggezza

Kristo: Nej, temat är blått och vitt. Svart kommer inte att gå eftersom korten kommer att vara mörkblåa och det blir ingen nyansskillnad... Då kommer posten verkligen inte kunna läsa av adresserna... Jag får testa mig fram, någon blå blir säkert bra!

• monkay

Sagezza:

Aha, ska korten vara i mörkblå, då förstår jag att det inte blir så bra att skriva direkt med svart på kuvertet som jag föreslåg tidigare

Kom på när jag läste det...skulle det inte kunna vara snyggt att skriva för hand då med tex. vitt eller silver direkt på kuvertet?

haha...jag tjatar om att skriva direkt på...hihi...såg bara kortet framför mig med vit text mot ditt mörkblå kort. NICE!

Tror dock som sagt att det kommer bli jättefint med ljusblått oxå

• Kirsto

Sagezza: Ah! Trodde också korten var vita! Varför inte skriva med silverpenna på cellofankuvertet? Det skulle vara riktigt fint!

• Saggezza

Jag skulle jättegärna ha gjort det för hand men jag tycker det blir så fult när jag skriver, ville ha det i en snygg font... Jag ska prova mig fram lite och se hur det blir med utskrift, jag har ett tag på mig att prova.

Korten skulle egentligen vara mörkblåa men de kommer att bli typ klarblår nu, den färgen jag ville ha fanns inte på så tjockt papper... typiskt men det ordnar sig ska som sagt göra några provkort så får jag se hur jag löser etikett-problematiken :P

• måjs

Vart kan man köpa sådana cellofanpåsar att ha inbjudningarna i?

Svar på tråden Genomskinliga ettiketter?