• monkay

Genomskinliga ettiketter?

Jag har fått två tips angående hur man skriver på cellofanpåsar för att texten ska sitta. Alternativ ett är att skriva med en overheadpenna och alternativ två är att skriva på frysetiketter.

Vi ska också ha cellofanpåsar som kuvert och jag tycker det blir snyggast att skriva direkt på kuvertet, så det blir overheadpenna för min del

Lycka till!

• monkay

Tror din idé blir kanonbra...du kan ju lägga i en liten adresslapp i kuvertet och kanske göra den i ngn nyansskillnad från inbjudningskorten. Skulle kunna vara snyggt om du tex naggar kanten med en sån där speciell sax,,,så man verkligen ser att det är adresslappen. Såg faktiskt ett sådant inbjudningskort med en extra lapp i...såg riktigt bra ut!

Du kan väl visa sen hur det blev? Är jättenyfiken

• monkay

hmm, vad jag skrev invecklat...menade alltså att lägga i lappen löst i kuvertet och inte sätta fast den

• monkay

Sagezza:

Aha, ska korten vara i mörkblå, då förstår jag att det inte blir så bra att skriva direkt med svart på kuvertet som jag föreslåg tidigare

Kom på när jag läste det...skulle det inte kunna vara snyggt att skriva för hand då med tex. vitt eller silver direkt på kuvertet?

haha...jag tjatar om att skriva direkt på...hihi...såg bara kortet framför mig med vit text mot ditt mörkblå kort. NICE!

Tror dock som sagt att det kommer bli jättefint med ljusblått oxå

Svar på tråden Genomskinliga ettiketter?