• Småland09

    barn på bröllop

    Denna frågan har säkert farit fram o tillbaka på det här forumet men min fråga är liiite annorlunda. Vi kommer ha några barn på bröllopet, detta då min syster har 3 små pojkar varav jag hoppas att den äldste kommer vilja vara ringbärare. Vi kommer även bjuda in våra kompisars barn som är i ungefär samma ålder som min systers ungar.
    Barnen är allt från 3-7 år då. vi tror att om vi har ett barnbord och barnmat o laddar en dvd med lite barnfilm så kommer det bli jättelyckat
    DÄREMOT så kommer då nästa fråga.. vi har några kompisar som fått barn i år och förra året.
    Vi är inte jätteförtjusta i att de barnen kommer, detta mest beroende på att föräldrarna till dem inte kommer kunna ha så kul som vi vill att alla har, eftersom barnen är så små..
    Vi funderar på att man kanske skriver bara föräldrarnas namn på inbjudan och sedan pratar med dem muntligt att om det går så vore det bra om barnen kunde vara hos någon morförälder eller dylikt just den dagen/kvällen/natten (vi kommer vara på annan ort).. Vad tror ni? funkar det utan att göra dem sura???
    SJÄLVKLART får de ta med barnen om de vill eller inte kan fixa barnvakt iom att det redan kommer vara andra barn där, men iom att barn i 1-årsåldern är lite mer krävande så kanske det inte blir lika kul för föräldrarna..
    Hoppas ni förstår hur jag menar.. :-S

  • Svar på tråden barn på bröllop
  • anja1661

    kan ni inte låta det vara upp till dessa föräldrar att avgöra då?
    jag personligen skulle gärna gå på bröllop utan mina barn en kväll medans en del av mina kompisar absolut inte vill vara utan sina barn och då hellre stannar hemma...spelar det ingen roll för er så låt de bestämma själva!

  • valkyriana

    Det är klart att de inte blir sura, det borde de inte bli i alla fall. Du ger dem båda alternativen och förklarar som det är, de har ju fortfarnade möjligheten att komma med barn om de inte skulle hitta barnvakt.

    Personligen går jag gärna utan barn på bröllop, det är inte så ofta man är barnfri. att kunna och sitta och äta middag och bara umgås utan att behöva vara mamma i en kväll är lyx.

  • Småland09

    Valkyriana: precis vad jag tänkte.. att de kanske vill ha en kväll utan barnen o kan ta det lite lugnt.. hur man än gör kommer mina vildbasar till systersöner föra oväsen under vigseln och de SKA bara vara med, så jag vill inte utesluta ettåringar heller.. vi får väl se vad de säger..

  • Ms Daisy

    Antingen bjuder man alla barn eller inga. Som gäst skulle jag faktiskt bli lite stött om vissa barn fick komma, men inte mina. Vore det däremot barnfritt bröllop så skulle jag självklart fixa barnvakt och inte ägna det någon tanke.

    Låt det vara upp till föräldrarna om de vill ta med barnen eller inte.

Svar på tråden barn på bröllop