När?
När bör man boka florist, gifter oss i maj?
När bör man boka florist, gifter oss i maj?
Är också nyfiken på samma sak! :)
Jag med, haha men borde ju inte behövas så långt innan, dem har ju liksom inte "fullt" men det är klart dem ska ju hinna "skicka" den om ni vill ha den skickad och kunna köpa in exakt dem blommor ni önskar. Får se om någon av floristerna ger oss ett svar :D
Annars kan ni ju ringa och fråga bara!
Jag vet butiker som vill ha in beställningaen SENAST 3 månader innan. Det är som regelbutiker som har MÅNGA bröllop, och behöver strukturera upp arbetet, med scheman, semestrar osv. Det är inte så dumt att göra det i såpass god tid, inte minst för att det är troligt att ni kommer att få fler och nya idéer att fundera över. Florister är ofta kreativa och påhittiga nämligen. Ni kommer kanske att vilja ändra i ert färgtema tillexempel
Vänta inte längre än nödvändigt . Gifter ni er i Maj-Augusti kan det vara svårt att få tid för konsultation annars.
Blomsteraffären har dessutom garanterat väldigt mycket annat att hinna med än din brudbukett, så ge dem god tid att planera.
När jag var och pratade med en interflora-butik så ville de ha in beställningen ca 2 veckor till 1 månad innan för att hinna beställa hem blommor osv.
kan du göra närsom, bara det är god tid i förväg, jag beställde min i februari då dom hade erbjudanden om 20% rabatt hela feb, gifter mig imorrn
Ja jag hade tusen saker att göra och hann i tid=)
njöt av dagen som sjutton och va nervös! dagen gick ooootroligt snabbt, helt plötsligt va man fru, och nu njuter jag av att vara Fru Berglund=)
Nej men grattis nossan!!!
(förlåt men jag sitter o skrattar lite, för "nossan" låter precis som ett ord på danska som betyder "manliga könsorgan". Hur kom du på det smeknamnet? Vad betyder det på svenska?)
Jag vet inte om det skiljer sig från vart man bor. Jag bor i sthlm och här finns det ju massor av florister
Jag gick in till Floristkompaniet på tisdagen och gifte mig på lördagen. Hade 1st brudbukett, 3st tärnbuketter, 2 brudnäbbar och 2st crosage (eller hur det stavas)...
nån vecka innan kanske?
min man gick dit dagen innan och beställde ;) gick jättebra :)
Jag gick in en månad innan ungefär, och då verkade de tycka att jag var tidig - så det varierar nog ganska mycket.
et beror ju också mycket på vad man tänkt beställaför jobb. Jag vet bröllop som gått iväg på 100 000 kr bara i blommor...
...den beställningen hade jag inte velat ha en vecka innan...
ska man ha en brudbukett bara räcker väl ngn dag innan. Jag beställde mina blommor från tellus blommor och där behövde jag bara säga till 2 veckor innan fast hon fixade blommor till festen också.
Nej det räcker inte med någon dag innan! Inte om du har önskemål om vad det ska vara i buketten. De måste ju hinna få hem varorna från Holland också!!!
En vecka innan är att vara ute i allra sista minuten!
Sedan tycker jag det är synd att så många planerar allt -inklusive dukning- alldeles själva och jättelångt innan, sedan går man till floristen i sista sekunden. Gå till florist i tid så kan ni få massor av hjälp och idéer till dukningar , dekorationer osv.
helvete 100. 000 fö blommor.. guud. måste varit pampigt. eller väldigt dyra blommor?
Pampigt!!!
Undrar vad allt annat kostade...