Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

När?

Jag vet butiker som vill ha in beställningaen SENAST 3 månader innan. Det är som regelbutiker som har MÅNGA bröllop, och behöver strukturera upp arbetet, med scheman, semestrar osv. Det är inte så dumt att göra det i såpass god tid, inte minst för att det är troligt att ni kommer att få fler och nya idéer att fundera över. Florister är ofta kreativa och påhittiga nämligen. Ni kommer kanske att vilja ändra i ert färgtema tillexempel

Vänta inte längre än nödvändigt . Gifter ni er i Maj-Augusti kan det vara svårt att få tid för konsultation annars.

Blomsteraffären har dessutom garanterat väldigt mycket annat att hinna med än din brudbukett, så ge dem god tid att planera.

• passionsblomman
    nossan skrev 2008-10-17 09:44:48 följande:
    kan du göra närsom, bara det är god tid i förväg, jag beställde min i februari då dom hade erbjudanden om 20% rabatt hela feb, gifter mig imorrn
    ÅH! Det är ju SNART som bara den!!! Vad gör du på BT? Har du inte tusen sista minuten fix att slutföra???

Lycka till imorgon! Njut dagen!
  • passionsblomman
    nossan skrev 2008-10-27 16:37:04 följande:
    Ja jag hade tusen saker att göra och hann i tid=)njöt av dagen som sjutton och va nervös! dagen gick ooootroligt snabbt, helt plötsligt va man fru, och nu njuter jag av att vara Fru Berglund=)
    GRATTIS!!! Leve brudparet!!! HURRA HURRA HURRA HURRAAAA!!!
  • passionsblomman

et beror ju också mycket på vad man tänkt beställaför jobb. Jag vet bröllop som gått iväg på 100 000 kr bara i blommor...
    ...den beställningen hade jag inte velat ha en vecka innan...

• passionsblomman

Nej det räcker inte med någon dag innan! Inte om du har önskemål om vad det ska vara i buketten. De måste ju hinna få hem varorna från Holland också!!!
    En vecka innan är att vara ute i allra sista minuten!

Sedan tycker jag det är synd att så många planerar allt -inklusive dukning- alldeles själva och jättelångt innan, sedan går man till floristen i sista sekunden. Gå till florist i tid så kan ni få massor av hjälp och idéer till dukningar , dekorationer osv.

Jennifer30 skrev 2008-11-13 14:29:51 följande:
    ska man ha en brudbukett bara räcker väl ngn dag innan. Jag beställde mina blommor från tellus blommor och där behövde jag bara säga till 2 veckor innan fast hon fixade blommor till festen också.
  • passionsblomman

Pampigt!!!

Undrar vad allt annat kostade...

FruLjungberg skrev 2008-11-13 16:20:27 följande:
    helvete 100. 000 fö blommor.. guud. måste varit pampigt. eller väldigt dyra blommor?
Svar på tråden När?