Ögoninflammation och ska på på bröllop på lördag!
Nej!! Har fått ögoninflammation nu bara två dagar innan jag ska på bröllop! Köpte salva på apoteket igår, men hinner det bli bra till på lördag?
Nej!! Har fått ögoninflammation nu bara två dagar innan jag ska på bröllop! Köpte salva på apoteket igår, men hinner det bli bra till på lördag?
de har nog hunnit bli betydling bättre iaf!!
Men jag kan ju knappast använda mascara om det inte är helt borta...
Va jobbigt!! Men nog tror jag du är relativt botad då.. Det brukar gå över ganska snabbt när man börjat behandla.
Men jag måste nog ha glasögon.. Har linser i vanliga fall.. Men hur gör man med smink? Kan jag sminka mig även om jag är lite irriterad?
Ja försök vara lite försiktig med skuggor som kan ramla in i ögat.
Mascara kan du ha, men var lite försiktig bara.
Ett tips sen! Laser!!! Kan looova att det är helt galet skönt att skippa linser och glasögon! Sorry, lite ot blev det där!
Skulle aldrig få för mig att använda laser, för mig är det inga problem med linser och glasögon!
haha ok..
Håller med MulleNuh ang. lasern, fast det hjälper ju inte nu förståss Hade jättemkt problem med ögoninfl. när jag hade linser fast jag var nogrann. Men mitt tips är nu att få ögondroppar på recept, dem är mkt mer effektiva och trevligare att använda. Salvan som finns på Apoteket är hemsk....tycker jag iaf. Lycka till! Och hoppas er dag blir underbar!!!
Det är inte vi som ska gifta oss..
Jag har ögoninflammationer väldigt sällan, och har inga problem med att använda salvan som finns på apoteket.. Hinner inte få någon tid hos läkare imorgon ändå..
Jag har haft linser i 13 år och på de åren har jag haft ögoninflammation 3 gånger..
Jag ville mest säga att jag lasrat mig bara! Är så glad bara.. Ville inte pracka på dig något alls.
Ojdå förlåt hihi missade visst det...
Har oxå haft linser i många år hmm..får se nu...15 år. Men för mig har det krånglat dem senaste åren och till slut lessnade jag och gjorde en laserop. Obehagligt men det gick så fort att jag trodde dem skojade när det var klart. För mig var det en otrolig frihet efteråt.
Men jag känner mig inte bunden trots att jag har linser/glasögon.. Har aldrig sett det som ett problem, lägger hellre pengar på något annat än en laseroperation..
Använd absolut inte dina linser förrän du har blivit bra i ögonen!
Är det båda ögonen som är infekterade? I så fall är det förmodligen virus, och det hjälper ingen salva emot. Vad är det för någon du har köpt på apoteket? Det bästa är att tvätta noga med ljummet vatten flera gånger om dagen, så kommer det nog gå över på ett par dagar.
Men eftersom du är linsbärare så är det också troligt att du kan ha fått en bakteriell infektion på hornhinnan, och det är väldigt viktigt att behandla! Den behandllingen kan du bara få hos en läkare, så jag tycker absolut att du ska söka på en ögon-akut för dina besvär!
Lycka till!
Nej jag vet att jag inte ska använda linserna förrän jag är bra i ögonen, det är mest det ena ögat som är infekterat, men jag behandlar båda ändå.
Jag vet inte när jag ska hinna gå till läkaren, det får bli nästa vecka om jag inte blivit bra då..
Lycka till!
Hoppas det går över snart!
Jag vet att detta kan låta som hokuspokus men det brukar hjälpa på mig och min dotter när vi råkat ut för gegg i ögonen. Ta svart te (earl grey), varmt, på en sån där rund bomullsgrej (som man tar bort smink med) och lägg på ögonen en stund och badda sen bort gegget med det. Se bara till att inte kleta runt det så att du inte smittar mer av ögat. Te är lugnande och kan faktiskt hjälpa. Kamomillte är också bra men jag anser att vanligt earl grey är bättre.
Te på ögonen är bra bara för att lugna trötta ögon. Man måste inte ha inflammation. För er som sitter mkt vid en dator till exempel.
Testa...kanske funkar det.
Jag har inte något gegg i ögonen, utan det kliar och är rött..
glad och sprudlande skrev 2008-10-17 17:28:42 följande:
Kliar och är rött. Då funkar te hur bra som helst.