Inlägg från: Aleta |Visa alla inlägg
  • Aleta

Den Borgerliga Tråden

feministbrud skrev 2008-10-22 15:59:13 följande:
    Ingångslåt: Top gun AnthemUtgångslåt: Skulle varit In the name of love med U2, men saxofonisten ahde missuppfattat och trodde ahn skulle spela I still heavn´t found what I'm looking for och resultatet var att ena tärnan såg till att han spelade Av längtan till dig som han redan hade spelat, så kan det gå
    Men hur tänkte han då?! I still haven´t found what I´m looking for...vilken avslutning på en vigsel!
    Tur att tärnan var med och stoppade det.

Vi gifte oss borgerligt vid sjön här hemma.
    Ingångsmusik, en kvartett med gäster spelade ett arr som maken skrivit på "Come rain or come shine".
    VF hälsade välkommen och läste Måhändatexten.
    Några gäster spelade och sjöng "Love you madly".
    Vigsel och ringväxling.
    Jag och maken sjöng "Corcovado" som duett.
    Jag lämnade ett hemligt familjerecept på farfarsfarfars snaps till min make och jag fick ett par handblåsta glas som han gjort på svensexan som vi drack brudskålen i.
    Avslutning var gästernas jubel och alla släppte varsin hjärtformad heliumballong som de fick före vigseln. Det var jättetjusigt.
    Vi hade ca 120 gäster.

Lycka till med era borgerliga vigslar, de kan bli precis hur fina som helst!
  • Aleta
    SweetSun skrev 2008-10-23 12:18:40 följande:
    Det är nog bra om man kan anordna sittplatser. många gånger är man ju utomhus på nåt ställe och det kan bli lite tradigt att stå upp kanske.. som du sa femenistbrud.Vi kommer att ha bänkar som står där vi ska vigas, så det blir bra.
    I 20 minuter orkar man väl stå?
  • Aleta

Nancy Drew skrev 2008-10-23 15:11:44 följande:

Det var den snyggaste, coolaste och mest personliga vigselceremoni jag någonsin hört!
    Tack!
  • Aleta

Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.
    Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.
    De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.
    Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.
    Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.

-----
    Det sägs vara en översättning fast lite omgjord av en text från filmen "Livet från den ljusa sidan".

Den måste vara väldigt vanlig på borgerliga bröllop...i alla fall bland BT brudpar!
    (Vår VF hade aldrig hört den fast han hade varit VF jättelänge.)

Svar på tråden Den Borgerliga Tråden