Inlägg från: emmli76 |Visa alla inlägg
  • emmli76

Den Borgerliga Tråden

Åh vilken bra tråd! Får jag hänga på?

Jag och sambon ska gifta oss i sommar (han friade den 7 november)och ingen av oss är med i svenska kyrkan så det blir självklart en borgerlig vigsel.

Jag preliminärbokade faktiskt lokal idag (Carlshälls gård på långholmen i Sthlm).

Nu tänkte jag börja titta efter klänning och vigserförrättare. Jag vill absolut inte ha en traditionell bröllopsklänning och är lite känslig över min putande mage som fortfarande är en degklump efter att jag fick vår dotter för ett år sedan...

Har ni något tips på vigselförrättare?

• emmli76
    SweetSun skrev 2008-11-19 11:01:31 följande:
    åh tackar skruttgumma! ja den är ljuvlig! Ska köra en underkjol till den också!den är köpt på www.vivienofholloway.comDe gör helt makalösa klänningar i alla möjliga mönster!
    Shit vilka fina klännigar! Helt i min smak! Jag är bara lite nojig över passformen när man inte kan prova dem irl. Hur funkar dom över bysten? Jag har en rejäl E-kupa och det brukar bli problem...
  • emmli76
    SweetSun skrev 2008-11-26 10:50:18 följande:
    välkommen hit emmli76!Jo passformet på viviens klänningar är till för dem med lite större byst har jag märkt Min var jätestor över bysten.Men det finns måttabell på deras sida så det är bara att mäta dig och kolla in vad som står där!
    Tack!
    ja jag såg att det fanns en bra måttabell som man kan använda. Jag visade sambon sidan och han tyckte också väldigt mycket om klänningarna och tyckte att jag skulle hänga på en av hans alla jobbresor till London i vår. Då skulle jag kunna kolla upp affären där och pröva klänningar. En toppenidé!

Himla bra att det är bra med utrymme för byst Sån har jag gott om nämligen
  • emmli76

Jojjo - Vi hade npg tänkt att försöka ha vigseln utomhus och är också lite oroliga för vädret. Man får helt enkelt se till att ha en backup-plan om vädret är helt åt helsike.

• emmli76
    SweetSun skrev 2008-12-01 14:22:42 följande:
    emmli76; underbart att kunna testa dem live!Hur har ni tänkt med inbjudningarna, ska ni skriva att det är en borgerlig ceremoni, eller nämner ni det inte?Många har förutfattade meningar om borgerligt, de kanske inte tycker att de behöver klä upp sig nåt speciellt, eller tror att det blir en snabbt avklarad vigsel, o.s.v
    Åh jag vet inte. Vi har nog inte tänkt så långt men jag skulle tro att dom allra flesta som kommer redan vet att vi inte skulle kunna tänka oss att vigas i kyrkan men det är kalart att man kanske kan förtydliga det i inbjudan så att folk vet att vi kommer vigas på samma plats som festen sen är på.

Hur ska ni göra?

Vi var och tittade på platsen vi preliminärbokat idag och det var HELT perfekt Nu vet vi både när och var vi ska gifta oss!
  • emmli76

Sen så gifte sig även mina föräldrar borgerligt så från min sida av familjen är det inget oväntat drag

• emmli76

SommarNoll9 - Vi ska också gifta oss den 1 augusti!

• emmli76
    MulleNuh skrev 2008-12-01 21:44:13 följande:
    Joo.. Vi hade ju bokat 4-rätters på en restaurang intill kyrkan. Allt ligger i en liiiten by utanför luleå. Men nu har jag redan bokat av det.. Vi ska hitta en lokal. Ta in bateringbuffé ist och köpa all dricka i tyskland! Så ALLT blir annorlunda!Ska säga att jag har LITE ångest för alla inbjudningskort jag suttit och pillat med i veckor!
    Vilken helvändning! Coolt När ska ni gifta er och vad fick er att ändra er?
  • emmli76

SommarNoll9 - Vi gifter oss på Långholmen i Stockholm. På en gård från 1700-talet. Den är perfekt. Ligger extremt centralt men ändå mitt ute i naturen. Vi tänkte ta en skärgårdsbåt från typ centralen och dit och båten lägger till precis nedanför deras stora uteveranda där vi tänkte ha vigseln.

Jag kommer inte har tradtionell brudklänning men det är mest för att jag aldrig tänkt att jag skulel gifta mig. Det känns inte som jag alls. Andra är fina i brudklänningar

• emmli76

SweetSun - Givetvis ska du ha en underkjol! Det är ju den som gör hela grejen med såna där klänningar! Har man inte det är det ju mest en vanlig klänning. Jag tycker att du ska försöka (vilket även jag ska försöka) strunta i vad andra förväntar sig av din ceremoni. Gör det som du blir gladast av och ha på dig det du känner dig finast i. Det är DIN fest och vill andra ha ett bröllop på andra sätt så får dom väl ta att gifta sig själva...

Svar på tråden Den Borgerliga Tråden