Den Borgerliga Tråden
Vi gifte oss på bryggan vid mina föräldrars sommarställe, med min bästa vän som VF (hon är åklagare). Vi hyrde in en kille som spelade piano och sjöng alla sånger.
Jag kom tillsammans med min syster/tärna över sjön med båt till grannens brygga, där min man tog emot mig tillsammans med sin best man. Vi gick tillsammans fram genom trädgården (till "Love is all around") där alla gäster stod, och ut på vår brygga. Min kompis inledde med att prata om kärleken, följt av min syster som läste "Måhända-dikten". Därefter pratade min kompis om oss och vår kärlek, sedan sjöng musikern "You are the sunshine of my life". Sedan följde själva vigselakten, med egna löften och ringväxling. Sista sången var "Have a little faith in me", vilken vi också gick ut (in) till. Vid bryggans/landgångens kant stannade vi och alla gäster blåste såpbubblor. Därefter åkte jag och min man häst & vagn till festen, som hölls inomhus.
Det var fantastiskt vackert och känslosamt, och min bästa vän hade utformat vigselakten väldigt personligt. Hela akten tog ca en halvtimme. Ett borgerligt bröllop kan vara MINST lika fint som ett kyrkligt, fæera av våra gäster sa att vårt bröllop var det finaste de har varit på