• Miss Moneypenny

Maldiverna - vilken hotellö ska man välja??

Funderar på att åka till Maldiverna på bröllopsresa men kan inte bestämma oss för vilken hotellö vi ska välja. Vill gärna ha ganska lyxigt och vore kul med vattenbungalow. Funderar på Sun Island, Filitheyo, Vilu reef eller Medhufushi...någon som varit där?

• Svar på tråden Maldiverna - vilken hotellö ska man välja??
  • Villnu

Vi vill oxå åka dit men vet ni om det är bra väder i maj eller är det inte nån bra tid att åka då?

• Miss Moneypenny

Det står på alla resesajter att det är ett "året runt-resmål" men att det regnar mer i maj-augusti, fast ihållande regnskurar är ovanligt eftersom det inte finns några berg. Verkar som om det är samma temperatur året om.

Det är ju bäst priser i maj och juni i alla fall..alltid något! Vi kommer också åka i slutet på maj-början på juni.

• Villnu

Ja där ser man. Det lät ju bra. Men jag har inte hittat några resor på nätet än verkar inte som dom har släppt dom än.

• Linn74

Går det att åka i maj öht??? Vilka arrangörer har resor dit då? Tittade i Fritidsresors sommarkatalog men det finns inte med, bara i vinterkatalogen (de har större hotellutbud än ex. Ving till Maldiverna)

• Miss Moneypenny

Kolla på www.indcen.se
    De har bra priser och stort utbud. Priserna för nästa vår har inte släppts än men det gör de vilken dag som helst nu.

• hansen

Hej!
    Jag ska gifta mig i juli 2009 och vi hade som första alternativ att just åka på smekmånad i juli till Maldiverna.

Jag har kollat med samtliga resebyråer,fritidsresor,ving,apollo,abctours och limetravel och samtliga säger att det är regnperiod mellan ca maj-nov,dock KAN det vara fint men det kommer minst hälften av tiden återkommande skurar. vi har valt alternativ till mauritius där det är till 99% säkert och ett resmål som är åt maldivernakänsla

Hoppas det gav hjälp på frågor och tankar.

Mvh:Fredrik hansen

• Utomlands 2008

Många av tjejerna som hängt i föregångarna till denna tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3117665.html (se länkarna i inlägg nr 1) har varit på Maldiverna under somamrmånaderna och alla verkar ha haft tippenväder. Kolla gärna i den tråden, bl.a. alla toppenbra råd från Fru Hä. Tror inte ni behöver vara oroliga för regn under maj/juni.

Charterbolagen är inte så inriktade på Maldiverna, det är nytt för dem, satsa på de mer inarbetade bolagen - eller boka själv flyg och boende var för sig.

(Jag har inte varit där själv - än...)

• hansen

Svar till "utomlands 2008)

Det finns en anledning till att vi inte väljer maldiverna till smekmånad då det är deras regnperiod...annars är det vår drömresa.

men det är upp till er och chansa,har god kontakt som sagt med folk på resebyrår vill bara tipsa om att kolla NOGA innan ni åker dit då jag har vänner som även varit där...

mvh.fredrik

• Miss Moneypenny

Ja, man blir ju lite tveksam för det här med regnperioden...men vill ju så himla gärna åka dit. Kommer i såna fall kombinera med nåt annat, typ Indien, Dubai eller Malaysia så att det blir lite variation.

Om det nu blir Maldiverna ändå, är det någon som varit där som kan tipsa om vilken av öarna som är bäst? Eller som hört recensioner från någon annan? Funderar som sagt på Sun Island, Filitheyo, Vilu reef eller Medhufushi.

• Utomlands 2008

Miss Moneypenny skrev 2008-10-24 09:18:30 följande:

Ja, man blir ju lite tveksam för det här med regnperioden...men vill ju så himla gärna åka dit. Kommer i såna fall kombinera med nåt annat, typ Indien, Dubai eller Malaysia så att det blir lite variation.Om det nu blir Maldiverna ändå, är det någon som varit där som kan tipsa om vilken av öarna som är bäst? Eller som hört recensioner från någon annan? Funderar som sagt på Sun Island, Filitheyo, Vilu reef eller Medhufushi.
    Hänvisar ÅTERIGEN till tråden och personen jag länkade i mitt förra inlägg...
Svar på tråden Maldiverna - vilken hotellö ska man välja??