Hur berättade ni?
Jag vill gärna veta hur ni berättade för era anhöriga att ni skulle gifta er
Jag vill gärna veta hur ni berättade för era anhöriga att ni skulle gifta er
Det skulle vara roligt att ge en present, tex julklapp med en liten lapp i typ "välkommen till vårt bröllop datumxxxx", ingen som gjort ngt liknande?
Jag nämnde det i en bisats per telefon när vi bjöd in till dop av vår äldsta dotter...
Sen ringde jag till någon enstaka kompis, men de flesta fick veta det via mail för att vi inte skulle behöva sitta i x antal timmar för att ringa alla som vi ville meddela
Haha! Det där va ju hur kul som helst, tack för idén :D det där skulle vara perfekt..-börjar redan fila på saken-
!!!
Vi tog en bild med mobilen på oss med ringen väl synlig när vi stod högst upp på alptoppen och skickade det som MMS. För oss innebär förlovning giftemål inom ca 1 år så förlovning/planering för giftemål är samma sak.
vi gav våra föräldrar en inslagen bok som heter "att hålla tal" och skrev i insidan:
"Ringen är köpt, kyrkan är bokad!
Så det är bara för er att börja öva, ni har till den 7 Februari 2009 på er!"
sokkerstruten skrev 2008-10-25 22:57:17 följande:
Vi skrev "vi ska gifta oss!" med kylskåpspoesi på kylskåpet när min sambos familj var här på fika Dröjde länge innan de märkte något, sen vågade de typ inte säga nått, de är lite försiktiga av sig
För min familj ar vi inte berättat än, det blir till veckan när vi åker dit och hälsar på. Det blir nog bara att berätta vanligt.
Resten får veta när vi skickar inbjudningskorten.
ja det var kul att se... tog även här ett tag innan poletten ramlade ner, dom fick läsa det två gånger! sen så kom resten av släkten på middag hos mamma och pappa, och boken låg framme så alla undrade ju vad det var för bok.. så då fick dom oxå reda på det på den vägen! ;)
Min sambos mamma fyllde år och fick boken som present, bland massa andra paket! Dom blev oxå glatt övveraskade!
Vi skickade sms till våra föräldar där vi skrev, Nu är det bestämt, den 6 december gifter vi oss! Räckte tydligen för att röra dem till tårar! =)
samma dag som min m2b friade skickade vi mms med bild på champagnekorken och berättade för vår familj på så sätt... sen stängde vi av telefonernaa och hade ett antal meddelanden osv när vi satte på dem igen på kvällen...
Vi berättade när fyllde år på festen vi hade för våra nära och kära.
Min sambo höll tal och berättade för alla.
Hälfen sa att de trodde att vi skulle säga att jag va med barn.
haha, kul va de ialf..
Vi åkte hem till våra mammor och pappor med inbjudningarna, vi ville att dom skulle få veta först innan vi berättade för alla andra. Vi visste inte hur vi skulle säga så vi räckte bara fram kuverten med inbjudningarna så fick dom öppna och se själva. Ganska kul att se reaktionerna
mannen berättade det för sina föräldrar dagen efter att jag hade friat att vi skulle gifta oss. sen fick dom snällt vänta med att få reda på datum å tid tills dom ick inbjudandet.
Syrran å hennes kille fick inbjudandet när dom kom å hälsade på.
Jag ringde och berättade för mamma den kvällen, sen fick jag prata med pappa. Ringde sen till mina systrar och nån dag efter till min mormor.
det låter som en bra ide med detta med present i julklapp ska nog fila på den ide´n tror jag :D
Jag berättade det för mina föräldrar på telefon, men det kom inte som någon större överraskning eftersom min blivande man hade frågat min pappa först(!). Förlovning innebär bröllop inom ett år för oss.