Inlägg från: DrömmenSomBlevSann |Visa alla inlägg
  • DrömmenSomBlevSann

Heter ju nytt namn nu, men gamla namnet i pass o biljetten. Ok?

11/11 åker vi till Egypten på bröllopsresa.
    Idag kom papprena från skatteverket, att jag numera heter Stridh som min man , härligt!

Vi har beställt resan i våra gamla namn, samma namn som i passen alltså.
    Är det något som kan bli problem med, eftersom jag numera inte heter det som det står i pass o biljett? Eller syns inte mitt nya namn nånstans?
    Blir lite nervös att de typ slår in passnumret i datorn osså kommer Eva Stridh upp.. nya namnet.. men det gamla står på biljett o pass.

OJ vad rörigt det blev, hoppas ni förstår ändå!

Passet är ju min legitimation under resan, o på biljett o pass står ju samma namn...Måste väl gå bra?

Tack på förhand!!

//Eva

• Svar på tråden Heter ju nytt namn nu, men gamla namnet i pass o biljetten. Ok?
  • DrömmenSomBlevSann

Aha vad bra! Fast på bekräftelsen står ju mitt nya namn, o ja förstås det gamla...

• DrömmenSomBlevSann

Kollar med ving så får vi se .... tror inte det är nån fara men man blir ju lite nojig

• DrömmenSomBlevSann

Tack tack tack det var precis det jag trodde o hoppades på Nu kan jag andas ut, haha!!!

lillesessan skrev 2008-10-23 22:34:57 följande:
    Jag vågar med största sannorlikhet säga att sålänge det är samma namn i passet och på biljetten så finns det ingen som vet att ni bytt efternamn. Har arbetat på flygplats och enda gången man nekar är då det inte är samma namn på biljetten som i passet. Det man dock kan göra är att om man råkat boka resan i sitt nya namn och har sitt gamla i passet, så kan man ta med sitt namnändringsbevis. Då brukar det inte vara några problem, dock kan ni få betala en eventuell namnändringsavgift.
Svar på tråden Heter ju nytt namn nu, men gamla namnet i pass o biljetten. Ok?