Tack för alla svar!!! Nu vet jag på ett ungefär vad jag kommer att erbjudas. Behöver jag mer hjälp så kommer jag såklart att använda mig av mitt eget fackförbund.
Till Sebastíana:
Ja, jag är med ett annat fack och det är tyvärr inte mitt val att min chef väljer just CF, eller Sveriges Civilingenjörer som de nu heter, att basera sin lönesättning på. Att jag ville ha ovan nämnda siffra var för att kunna vara lite förberedd på vilket förslag jag kommer att få, men jag ser inte riktigt att jag ska behöva gå med i det fackförbund som min chef favoriserar. Det skulle liksom ta bort lite av poängen med fackförbund... (du måste ta det förbund som din chef väljer åt dig). Vad jobbigt det skulle bli om man dessutom bytte chef ofta och cheferna har olika preferenser.
Jag förstår dock din poäng med att många försöker snylta på information som andra (medlemmar) betalar för, men jag tycker inte riktigt att det var fallet nu.
Sebastiána skrev 2008-10-24 13:44:18 följande:
Om man är med i ett annat fack inom SACO borde man kunna få den statistik man behöver genom dem.