Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Off-topic: Lönestatistik från CF?

Du kan lätt få fram rätt siffror om du är med i facket.

Jag hade en kollega innan som inte var med i facket, vet inte varför. Hon frågade mig så fort det var dags för löneförhandling hur lönestatistiken såg ut. Jag svarade aldrig. Jag betalar medlemspengar bl.a för denna information, varför ska då hon få det gratis?

jennyfer skrev 2008-10-24 12:05:54 följande:
    Hjälp, jag ska diskutera lönenivåer med min nya chef och jag vet att han utgår från CF's statistik när han sätter löner. För att vara lite förberedd på vad han kommer att ge för bud så skulle jag gärna vilja veta vad en civilingenjör född 1974 med examen år 1999 har för snittlön idag.Är det någon som skulle kunna hjälpa mig med detta så vore jag grymt tacksam!!Jag vet att detta är off-topic, men jag är desperat!
  • Sebastiána

Om man är med i ett annat fack inom SACO borde man kunna få den statistik man behöver genom dem.

• Sebastiána

Förstår din situation. Jag har varit i en liknande, men då var det produktionspersonalens fack som fick gälla för både produktionspersonal och tjänstemän. Jag brydde mig inte om det utan kom viftande med statistik från mitt fack där jag visade hur löneutvecklingen varit för min yrkeskategori de senaste åren.

Lycka till!

Svar på tråden Off-topic: Lönestatistik från CF?