• heleneåpether

    Adress på kuvert

    Våra inbjudningar har kommit. Ska åka och hämta ut dem i kväll. Hur har ni gjort med adressen? Skrivit för hand eller skrivit ut från datorn och sen klistrat på kuvertet? Är så rädd att adresslappen då ska lossna eftersom vi inte kommer att skriva avs på baksidan. Hur gör ni?

  • Svar på tråden Adress på kuvert
  • Hofsan

    Vi köpte etiketter avsedda för skrivare i en bokhandel och skrev ut på dem.
    Tyckte det var snyggast.

  • Vernalise

    Ojojoj, jag var väldigt seriös med våra! (Kanske lite onödigt mycket kan jag tycka i efterhand, men det var ju såå roligt att planera och fixa!)

    Skrev ut (med snyggt typsnitt) adresserna på vanligt papper och klippte ut dem. Stoppade ner adresslapparna i kuverten, höll upp kuverten mot fönstret och kalkerade över texten med blyertspenna. Fyllde i med kalligrafipenna och suddade bort blyertsen.

    Det blev kanonsnyggt med "rätt" handskriftskänsla och med samma typsnitt som i själva inbjudan, men om jag mot förmodan skulle gifta om mig kommer det att bli adresser på annat sätt...

    PS: Gjorde på samma sätt till placeringslapparna, fick mycket beröm för min "kalligrafi-förmåga".

  • Macecrush

    På de flesta skrivare fungerar det ju att skriva ut direkt på kuvertet och då behöver du ju inte oroa dig för att adressen skall trilla bort.

  • JPerlestam

    Jag skrev på mina för hand...

  • sokkerstruten

    Vi skrev ut adresserna på själva kuvertet!! Vi använde ett lite snirkligt typsnitt! Blev jätte fint och elegant!

    Har du word eller puplisher så kan man göra det!

    Vi provade dock på andra kuvert först för att se så det blev bra!

  • Fejs

    Skrev ut dem på skrivare direkt, även avs.

  • Mrs Fr

    Vi (jag) skrev för hand. Det ger en personlig känsla tycker jag.
    Vi hade även avsändare på kuverten.

  • Fejs

    För att få det personligt skrev jag även ut "slingan" farm och hjärtanet vid vårt avs som jag även hade glitterlim på...

Svar på tråden Adress på kuvert