• Garbo6

Bröstförstoring 13

Jag är ny här och ska fixa mina boobs (hos Cosmo på Citadell) på tisdag och jag skulle vilja diskutera lite med andra som har gått igenom samma sak. Trodde det var det den här tråden var till för? Det vore isf fantastiskt om vi kunde skippa debatten om sjukskrivning eftersom den inte hjälper någon...

Jag har jättesvårt att bestämma mig för storlek. Är 1.73, 57 kg, 76 cm runt bröstkorgen och kom tillsammans med min kirurg fram till 350 cc mellanprofil (geléhallon), men i förrgår ringde jag och ändrade till 375 eftersom jag hört så många som ångrar att de inte tog en lite större storlek.

Nu börjar jag tveka om jag verkligen ska ha så stora, eller rättare sagt: jag har ingen aning om hur stora de kommer att bli, men jag har sett andra med mina mått som har tagit samma storlek och där brösten ser gigantiska ut. Och jag vill verkligen inte ha några monstertuttar! Grejen är att jag har sett andra som tagit samma storlek där det ser jättebra ut, så vad ska man tro? Jag är ganska smal och har väldigt små bröst från början, så jag är rädd att det kommer att se konstigt ut med den storleken på mig.

Är det nån här som har ungefär samma storlek som skulle vilja dela med sig av sina erfarenheter? Jag vore jättetacksam!

• Garbo6

OndaMamman:

Jo jag har varit inne där ca 200 ggr och kan bilderna innan- och utantill :) De flesta där har större bröst än mig från början och många har även häng så jag har svårt att göra nån vettig jämförelse. Min kirurg uppskattade att jag har ca 1 dl egen vävnad och sånt spelar ju oxå stor roll. Skitsvårt det här...

Kul att du är nöjd med dina och inte ångrar att du tog större. Jag antar att jag får lita på min kirurg som trots allt har stor erfarenhet och borde kunna se vad som passar min kropp. Jag sa till honom att jag vill att det ska se proportionerligt ut så vi får hoppas att han lyssnade på mig :)

Kanske kommer jag att ändra till 350 på op-dagen, om de har det hemma dvs. Annars får jag snällt stå fast vid 375 och i värsta fall bli en bystdrottning ;)

• Garbo6

OndaMamman:

Nä man tänker ju att det är så liten skillnad mellan 350 och 375, bara drygt 1,5 matsked, men då kan man ju tänka så hela vägen, dvs att det inte är så stor skillnad mellan 375 och 400 och sen mellan 400 och 425 osv och till slut ser man ut som Lolo Ferrari :) Just nu känner jag att jag vill ha 350 men om det sen visar sig vara lite litet skulle jag bara ångra att jag inte körde på 375 som jag sa. Jag får höra vad el doctor säger på tisdag, jag får väl lita på honom.

Faanny:

Låt dig inte luras att jag har koll på storlekarna för det har jag inte :) Det verkar dock som att du har lite mer egna bröst än vad jag har och då behöver du ju inte lika stora implantat för att få samma resultat. Vad mäter du runt bröstkorgen? Har man väldigt smal bröstkorg kan man ju inte ha hur breda implantat som helst, och isf behöver du kanske hög profil istället som ju är smalare än mellanprofilen.

Har du varit på konsultation än? Det bästa är ju att låta kirurgen rekommendera en storlek som han/hon tror skulle passa dig och sen får du prova om den känns bra. Det kan oxå vara bra att ha med bilder på bröst i den storlek man skulle vilja ha så vet kirurgen ungefär vad du har tänkt dig. Tänk oxå vad som skulle vara värst: om du vaknade upp med för stora bröst eller för små?

• Garbo6

Faanny:

Då har du en ganska bred bröstkorg som sväljer mer cc så jag tror nog du kan ha 375-400 utan att det blir för stort, du är ju ganska lång oxå, men det vet ju kirurgen bättre när du går på din konsultation.

Det där med kup-storlekar är svårt. Har ju hört de som har lagt in 300 och får D-kupa medan nån annan får C-kupa med 375 och sen får vissa E eller F med 375-400 cc så det går verkligen inte att säga. Inte ens kirurgerna kan med säkerhet säga vilken kup-storlek du får med en viss mängd cc. Omkretsen under brösten spelar stor roll, en 70D är ju mycket mindre än en 85D t.ex.

• Garbo6

Är det förresten nån mer än jag som ska op:as nu i veckan som kommer? Hade varit skönt att ha nån som går igenom samma sak samtidigt :)

• Garbo6

Nu är det snart dags för mig och det börjar bli lite nervöst. Gör jag verkligen rätt? Hur stora kommer de att bli egentligen? Jag har skapat en liten blogg för att dokumentera alltihopa och för att kanske hjälpa andra som vill göra samma grej, minanyaboobies.blogg.se

Läs den gärna och det vore kul om ni skrev kommentarer så att jag vet att nån har hittat dit :)

Svar på tråden Bröstförstoring 13