MulleNuh skrev 2009-01-25 16:18:58 följande:
Jag vill att dom ska bli så mjuka som möjligt. Jag tycker faktiskt det är riktigt FULT med bollbröst!
[/citat]
Faanny skrev 2009-01-25 16:21:01 följande:
[citat]
MulleNuh:Jag tycker också det är fult med bollbröst! Men med runda implantat behöver det inte alls se ut så, det är de runda med högprofil som ser ut så!
Nej, inte riktigt, hög profil behöver inte betyda "bollbröst". De sk géléhallon-implantaten kommer i olika form, profil, volym men också olika hårdhetsgrad. De hårdaste implantaten är de anatomiska som måste vara fastare för att hålla formen. Runda och mjuka implantat hänger till sig och blir naturligt droppformade oavsett profil. I de flesta fall.
Det här med profil har egentligen inte så himla mycket att göra med om resultatet blir naturligt eller inte. Eftersom implantaten är runda så måste basdiametern på implantaten få plats på bröstkorgen. Om bröstkorgens omkrets är liten så får inte implantaten plats om basdiametern är för stor. Ett plattare implantat (låg profil) på en så liten kropp skulle alltså inte innebära någon större skillnad i volym, så om man inte redan har en ganska fyllig byst så bör man välja en högre profil. Man kan jämföra med en djup tallrik och en kopp: Båda rymmer lika mycket vätska, men har olika diameter.
Jag hade en del bröstvävnad och jag fick jättefin form av implantat med medium-profil och lite mindre volym. Hade jag haft mindre bröst innan hade jag definitivt velat ha mer volym i högprofil ist.