passionsblomman skrev 2008-10-28 16:48:33 följande:
jag förstår precis vad det är du menar!jag tror också att du gör rättsom börjar tänka bort en del "måsten".Det börjar vara ett problem både för allt fler kvinnor(och därmed par) och för asmhället i strot att vi skjuter för länge på att bilda familj, för det är många som sedan visar sig ha jättesvårt att bli gravida.Just tanken att man ska ha ordnat allt så himla perfekt och att baret ska komma när det passar in i ens liv gör att fler och fler till slut blir utan, fast de inte tänkte
det.Självklart menar jag inte att man inte ska försöka ordna sitt liv, men det är många ggr mkt mindre som behövs än vi tror.
En del av problemet är nog det enorma fokus samhället lägger på ungdomlighet nuförtiden. Det anses ju lite fult idag att bli vuxen, idealet är ju att man beter sig som en finnig och fjunig sjuttonåring tills dess att man, vid 46 års ålder, efter 2486 sexpartners (eftersom kardinalsynden är att binda sig vid någon för tidigt), gifter sig och bestämmer sig för att försöka skaffa barn, vilket pga ålder och stress innebär att man antingen blir helt utan barn eller måste genomgå diverse provrörsbefruktningar och vad det nu kan vara.
Ungdomen i all ära, det vore nog bra om man försökte uppvärdera det fina i att bli vuxen också.