• Småland09

Lite kluven.. :-S (långt!!)

Mina föräldrar bor rätt långt från oss... vi träffar dem inte så ofta eftersom de är GRYMT upptagna, de har ett socialt schema som skulle göra kungen o drottningen avundsjuka haha..
    I alla fall, jag har ännu inte berättat för dem att vi ska gifta oss, jag VILL se mammas min när jag berättar, men .. nu är dilemmat såhär då..

Vi har prel.bokat en JÄTTEFIN festlokal och min drömkyrka för vårt bröllop. Vi ska åka ner om ett par veckor och då berätta för mamma o pappa och tänkte försöka åka ner till festlokalen och kyrkan i samband med detta (det ligger ytterligare 10 mil bort från mina föräldrar).
    Men .. mina föräldrar har bokat in en massa grejer och de ska ev träffa några vänner på lördagskvällen.. Jag vill ju berätta för dem på fredagen när vi kommer ner och sedan vill jag i alla fall att min mamma följer med ner till festlokalen dagen efter..
    Men borde jag berätta för henne innan? Så de inte bokar upp sig? På ett sätt vill jag SKRIKA ut att vi ska gifta oss, vet att det kommer göra hennes höst Men samtidigt så VILL jag se hennes min! Men kanske schysstare mot henne att berätta innan så hon hinner smälta och så hon kan följa med ner?? (är jag självisk som vill se hennes min?)
    Min syster (och tillika wedding planner ) ska följa med till festlokalen och hon tycker att jag ska ta det på telefonen.. Vi håller dock på o försöker göra ett mellanting - o få ihop en "oplanerad" MSN-konversation med webbkamera så jag kan berätta det och ändå se på webbkamera haha..
    Vore det bästa men är så svårt att få till..

Hur har ni gjort, ni som bor en bit ifrån familjen? Berättade ni på telefon eller face to face?
    Så svårt när vi inte kan träffa dem så ofta.. :-S

• Svar på tråden Lite kluven.. :-S (långt!!)
  • Kela2

Jag bor också långt från mina föräldrar och när vi förlovade oss så berättade jag per telefon. Det kändes lite som att bara säga det "by the way", för det är ju inget ämne man bara kommer in på helt naturligt. Det hade känts kul att berätta "live", men, men...

Nu när ni ändå ska ner och hälsa på, kan du inte få dem att att förstå att du väldigt gärna vill att ni ägnar tid åt varandra, eftersom ni ses sällan? Utan att berätta varför i förväg. Oavsett om de vet att ni ska gifta er eller inte så verkar det ju lite tråkigt om de bokar upp sig på annat om du kommer och hälsar på. ..

• Småland09

mmm, vi berättade om förlovningen på telefon..

Det jag är lite fundersam över är att min mamma (som lätt stressar upp sig) blir helt förstörd om jag inte säger något och sedan "förresten, imorgon tänkte vi åka o titta på festlokalen, vill ni hänga med?"
    Hmmm, jag ska fundera lite på saken..

• BlendaSigne

mina fick en inbjudan - såsom alla andra till bröllopet. De blev överraskade o glad.

Kan du inte göra upp en nödlögn?... Säg att du behöver träffa henne o prata med henne el att du vill gå på spa el nåt sånt med henne. Att du behöver henne den helgen etc etc etc...

Tycker helt klart det inte är själviskt o berätta i person!

• chamor

Kan du inte boka upp den dagen med "nåt annat". Typ säg att ni ska på spa eller hälsa på någon eller nåt.. Så hon är uppbokad med dig

• Vill nu

vi kommer inte att berätta, utan överraska med inbjudningskort, så jag är väl inte till någon större hjälp så , men tycker också att det låter bra att "boka upp" henne med något annat. Känns som det är viktigt för dig att berätta face to face, och då ska du göra det!

• Småland09

Mmm, får fundera på det här.. jag VILL ju se hennes min men för hennes skull kanske det vore bättre att berätta innan.. min syster som bor nära henne är på väg att säga nåt hela tiden (hon skulle aldrig göra det dock)..

Svar på tråden Lite kluven.. :-S (långt!!)