Lite kluven.. :-S (långt!!)
Mina föräldrar bor rätt långt från oss... vi träffar dem inte så ofta eftersom de är GRYMT upptagna, de har ett socialt schema som skulle göra kungen o drottningen avundsjuka haha..
I alla fall, jag har ännu inte berättat för dem att vi ska gifta oss, jag VILL se mammas min när jag berättar, men .. nu är dilemmat såhär då..
Vi har prel.bokat en JÄTTEFIN festlokal och min drömkyrka för vårt bröllop. Vi ska åka ner om ett par veckor och då berätta för mamma o pappa och tänkte försöka åka ner till festlokalen och kyrkan i samband med detta (det ligger ytterligare 10 mil bort från mina föräldrar).
Men .. mina föräldrar har bokat in en massa grejer och de ska ev träffa några vänner på lördagskvällen.. Jag vill ju berätta för dem på fredagen när vi kommer ner och sedan vill jag i alla fall att min mamma följer med ner till festlokalen dagen efter..
Men borde jag berätta för henne innan? Så de inte bokar upp sig? På ett sätt vill jag SKRIKA ut att vi ska gifta oss, vet att det kommer göra hennes höst Men samtidigt så VILL jag se hennes min! Men kanske schysstare mot henne att berätta innan så hon hinner smälta och så hon kan följa med ner?? (är jag självisk som vill se hennes min?)
Min syster (och tillika wedding planner ) ska följa med till festlokalen och hon tycker att jag ska ta det på telefonen.. Vi håller dock på o försöker göra ett mellanting - o få ihop en "oplanerad" MSN-konversation med webbkamera så jag kan berätta det och ändå se på webbkamera haha..
Vore det bästa men är så svårt att få till..
Hur har ni gjort, ni som bor en bit ifrån familjen? Berättade ni på telefon eller face to face?
Så svårt när vi inte kan träffa dem så ofta.. :-S