• chiqitita

Större sexlust innan mens?

Hur är det för er? Dagarna innan jag får mens så är mina hormoner helt galna. Brösten ömmar och känns större men jag vet inte om dom bara känns så eller om dom verkligen ÄR större just då?? Jag tar ju inga preventivmedel eller hormoner, så kan dom verkligen öka i storlek då? Men sen blir min sexlust mycket större dom få dagarna just innan mens. Efter mens försvinner dock lusten för ett par dagar helt. Brösten verkar krympa och man känner sig inte riktig kvinnlig.Har spelar hormonerna ett spratt med er??

• Svar på tråden Större sexlust innan mens?
  • anja1661

jag har mest sexlust just vid mens! typiskt då ajg inte vill ha sex då egentligen!

men mina hormoner spelar mig ett spratt jämt tycker jag!!
    tar inga extra hormoner, det räcker så bra med de jag har!

• chiqitita

Jag håller med dig! Tycker själv det är jättekonstigt att jag skulle ha mer lust när brösten ömmar ordentligt och man samtidigt har pms huvudvärk och kramp. Men nog sjutton finns lusten där ändå. Konstigt eller hur?!

• Pumpkin

Jag är likadan - har som mest sexlust precis innan och under mens.

• sokkerstruten

jag har oxå sex lust precis innan och under mens...

• sokkerstruten

mer än vanligt menar jag ju då! hehe

• sokkerstruten

mer än vanligt menar jag ju då! hehe

• Hammerman

Hur är det det funkar nu? Hängde med för dåligt på biologilektionerna, men ökad sexlust = ökad chans för graviditet, eller är jag helt ute och cyklar?

• JPerlestam

Japp, samma här, som tokig innan mens. Svullnar upp till dubbel storlek =) oxå så det påverkar ju även brösten! Så små o tråkiga är de när mensen är över!

• socker86

Aaah..tack snälla ni! Jag som trodde JAG var konstig! Men se där då är jag inte ensam om detta "fenomen"

• Theka
    Hammerman1 skrev 2008-10-28 22:29:07 följande:
    Hur är det det funkar nu? Hängde med för dåligt på biologilektionerna, men ökad sexlust = ökad chans för graviditet, eller är jag helt ute och cyklar?
    mjäae.. Ökad chans för graviditet är det ju vid ägglossning och den har ju (i regel) skett 2 veckor innan mens. Däremot är det ju många som upplever ökad sexlust kring ägglossning, däribland jag. Kring mens är jag bara ett pms-monster tror jag..! haha
Svar på tråden Större sexlust innan mens?