• chiqitita

Större sexlust innan mens?

Hur är det för er? Dagarna innan jag får mens så är mina hormoner helt galna. Brösten ömmar och känns större men jag vet inte om dom bara känns så eller om dom verkligen ÄR större just då?? Jag tar ju inga preventivmedel eller hormoner, så kan dom verkligen öka i storlek då? Men sen blir min sexlust mycket större dom få dagarna just innan mens. Efter mens försvinner dock lusten för ett par dagar helt. Brösten verkar krympa och man känner sig inte riktig kvinnlig.Har spelar hormonerna ett spratt med er??

• Svar på tråden Större sexlust innan mens?
  • aikidoaasa

En till här. Men jag har tur och har inte pms, ont eller något annat den tiden så för mig är det bara att "tuta och köra!"

• nennesjuttioåtta

samma här (och brösten blir större). Dock har jag en teori om att man är mest sugen när man har mens för att man inte borde ha sex då...

• nennesjuttioåtta
    Hammerman1 skrev 2008-10-28 22:29:07 följande:
    Hur är det det funkar nu? Hängde med för dåligt på biologilektionerna, men ökad sexlust = ökad chans för graviditet, eller är jag helt ute och cyklar?
    Nej, det är vi tjejer som är ute och cyklar...
    Idag är jag på cykeldag 2, notera gärna.
  • chamor

Jag tror det är för att kroppen vill passa på då utan att riskera att bli med barn

• nennesjuttioåtta

chamor
    hahahaha ja så är det säkert, fan vilket jäkla sätt!

• dfk

Jag blir ett hormonmonster. Usch! Jag blir lättrörd och överkänslig och chokladsugen. Skulle kunna börja grina om min man glömmer köpa med en snaskbit hem.... Fyamej säger jag bara!
    Sen blir jag normal igen.
    Mina hormoner verkar vara helt tokiga, jag önskar att det skulle finnas något botemedel...
    Min man verkar veta innan mig när det är dags, jaha då var det dags för att ladda upp med lite choklad säger han och suckar.
    Har ni chokladsug eller är jag ensam om det?

• Bäste vän

Ja har extra mkt chokladsug innan mensen... Men ja har före under efter mensen oxså.. hehe.. Men mest innan.. Min sexlust blir stor efter min mens.. Ojojoj.. Men mitt humör innan mensen o under tiden e inget att leka me.. Hmm

• chamor

Humöret var ganska stabilt tills för nåt år sen för mig. Kände chokladsuget när jag fick mens, troligen i lite självömkanssyfte. Riesen säger bara det Åt cerazette i somras och kände hormonkurvan väldigt fin då men bytte till p-stav i augusti och har bla inte längre mens. (Dock lite oregelbundna blödningar.) men nu blir jag gråtmild oftare än innan..

• nennesjuttioåtta

choklad - funkar. Saltlakrits - WOHOOOOO!!

• chamor
    nennesjuttioåtta skrev 2008-10-30 09:42:22 följande:
    choklad - funkar. Saltlakrits - WOHOOOOO!!
    PRECIS
Svar på tråden Större sexlust innan mens?