• Mlle M

Blommor Maj/Juni som bas

Alla Ni blomkunniga; jag letar efter en blommar som vi kan ha som tema; dvs att anvanda som bas vid dekoration vid ett brollop i slutet av Maj. Obs. inte nodvandigtvis en blomma for brudbuketten. Men onskar forslag pa blommor da jag skall bestalla Save-the date-kort och tankte borja sa smatt med ett tema.

Garna en blomma som inte ar alltfor dyr men haller bra kvalitet den arstiden da vi skall bestalla ganska mycket till saval kyrka som festlokal.

• Svar på tråden Blommor Maj/Juni som bas
  • Mlle M

Ingen som har nagra forslag??

• Myrmor

syrener är fina, men håller sådär (om de inte får MYCKET vatten), äppelblom? Hortensia? ranunkel? för sent för tulpaner säger min florist..hmm.. Gerbera?

• Mlle M

Har googlat ranunkel; dom ar ju jattefina, vilka farger kan dom finnas i tro?

• Myrmor

Alla möjliga, vilken färg letar du efter?

Mlle M skrev 2008-10-29 10:20:46 följande:

Har googlat ranunkel; dom ar ju jattefina, vilka farger kan dom finnas i tro?
  • Mlle M

hmm..hade en tanke med typ syren-lila och resten cremefargade rosor

• Mlle M

Artist: Jattetack, superfina bilder, tror det kan bli fint med Ranunkel och cremefargade rosor eller ar dom kanske for lika?

• passionsblomman

Ranunkler är fortfarande i säsong i maj. De är inte överdrivet dyrbara utan brukar ligga mellan 20-30 kr/st beroendepå kvalité.
    Utmärkta ihop med rosor!
    Syrener är ju vackert, men inte billiga som snittblomma. kan du plocka själv gäller det att få dem att inte sloka.

Ytterligare en prisvärd blomma är Nejlika. Helt klart uunderskattad och brukar ligga mycket bra i pris. Finns i alla möjliga kulörer och passar bra ihop med de andra tidigare nämnda.
    Brukar kosta mellan 15-20 kr/st

• Mlle M

Tack passionsblomman; toppen!! Da skall jag forsoka kora pa Ranunkler mixat med cremefargade rosor. Har namligen funderat ut fargtema; naja, i alla fall en idee!! Skirt ljusgront och ljus-lila tillsammans med massor av cremefargade rosor hade jag tankt ha som tema i saval kyrka som pa festen!! Tror Du det kan bli snyggt??

• Myrmor

Förlåt om jag norpar tråden, vet du ungefär vad snitt-syrener ligger på för pris i maj? Och vad kostar hortensior?

passionsblomman skrev 2008-10-29 18:42:26 följande:
    Ranunkler är fortfarande i säsong i maj. De är inte överdrivet dyrbara utan brukar ligga mellan 20-30 kr/st beroendepå kvalité.Utmärkta ihop med rosor!Syrener är ju vackert, men inte billiga som snittblomma. kan du plocka själv gäller det att få dem att inte sloka.Ytterligare en prisvärd blomma är Nejlika. Helt klart uunderskattad och brukar ligga mycket bra i pris. Finns i alla möjliga kulörer och passar bra ihop med de andra tidigare nämnda.Brukar kosta mellan 15-20 kr/st
  • passionsblomman

Mlle M skrev 2008-10-29 19:30:48 följande:

Tack passionsblomman; toppen!! Da skall jag forsoka kora pa Ranunkler mixat med cremefargade rosor. Har namligen funderat ut fargtema; naja, i alla fall en idee!! Skirt ljusgront och ljus-lila tillsammans med massor av cremefargade rosor hade jag tankt ha som tema i saval kyrka som pa festen!! Tror Du det kan bli snyggt??
    Jag tror att det blir jättevackert!!!

artist: Jag har lite hum , men ge mig en dag så ska jag kolla lite bättre med leverantörerna. Det kan faktiskt vara så attsyrener är över i snittbranschen i maj, vi ligger före naturen som regel. men jag ska kolla ordentligt och återkommmer!
  • Myrmor

tack snälla!

passionsblomman skrev 2008-10-29 19:58:23 följande:
    Mlle M skrev 2008-10-29 19:30:48 följande:
    Jag tror att det blir jättevackert!!!artist: Jag har lite hum , men ge mig en dag så ska jag kolla lite bättre med leverantörerna. Det kan faktiskt vara så attsyrener är över i snittbranschen i maj, vi ligger före naturen som regel. men jag ska kolla ordentligt och återkommmer!
Svar på tråden Blommor Maj/Juni som bas