Inlägg från: Myrmor |Visa alla inlägg
  • Myrmor

Blommor Maj/Juni som bas

syrener är fina, men håller sådär (om de inte får MYCKET vatten), äppelblom? Hortensia? ranunkel? för sent för tulpaner säger min florist..hmm.. Gerbera?

• Myrmor

Alla möjliga, vilken färg letar du efter?

Mlle M skrev 2008-10-29 10:20:46 följande:

Har googlat ranunkel; dom ar ju jattefina, vilka farger kan dom finnas i tro?
  • Myrmor

Förlåt om jag norpar tråden, vet du ungefär vad snitt-syrener ligger på för pris i maj? Och vad kostar hortensior?

passionsblomman skrev 2008-10-29 18:42:26 följande:
    Ranunkler är fortfarande i säsong i maj. De är inte överdrivet dyrbara utan brukar ligga mellan 20-30 kr/st beroendepå kvalité.Utmärkta ihop med rosor!Syrener är ju vackert, men inte billiga som snittblomma. kan du plocka själv gäller det att få dem att inte sloka.Ytterligare en prisvärd blomma är Nejlika. Helt klart uunderskattad och brukar ligga mycket bra i pris. Finns i alla möjliga kulörer och passar bra ihop med de andra tidigare nämnda.Brukar kosta mellan 15-20 kr/st
  • Myrmor

tack snälla!

passionsblomman skrev 2008-10-29 19:58:23 följande:
    Mlle M skrev 2008-10-29 19:30:48 följande:
    Jag tror att det blir jättevackert!!!artist: Jag har lite hum , men ge mig en dag så ska jag kolla lite bättre med leverantörerna. Det kan faktiskt vara så attsyrener är över i snittbranschen i maj, vi ligger före naturen som regel. men jag ska kolla ordentligt och återkommmer!
Svar på tråden Blommor Maj/Juni som bas