• Aleta

Varför just jag?

älskarlivet skrev 2008-10-31 16:42:12 följande:
    Det kan dröja upp till 5 år innan det märks något.. Men till efter jul är ditt tips?
    Vad bitter du låter.

Det är verkligen hemskt att du har blivit påkörd och skadad och jag hoppas att du blir bättre snart.
    Tyvärr så verkar du må så dåligt att du säger saker du inte menar. Kan du inte få sjuktransport med taxi för att få hjälp att prata med någon?
    Det är inte bra för dig att du har sådana hatkänslor mot den som körde på dig t ex. Det kommer inte att leda till något gott i längden.
    Om du hamnar i en negativ spiral så tar det så mycket längre tid för dig att återhämta dig.

När jag läser detta så har du verkligen taggarna utåt. Kanske vill din familj bara dig väl fast ni missförstår varandra?

Och varsågod att bli arg på mig om du inte orkar ta till dig det jag säger, jag tänker inte bli arg tillbaka, för jag kan läsa att du verkligen mår dåligt.

Kram.
  • Aleta

Denial (this isn't happening to me!)
    Anger (why is this happening to me?)
    Bargaining (I promise I'll be a better person if...)
    Depression (I don't care anymore)
    Acceptance (I'm ready for whatever comes)

De fem stegen som man går igenom vid sorg.
    Just nu sörjer du dina tänder, ditt bröllop och att allt i din tillvaro har rubbats.
    En del sörjer när de flyttar osv, sorg går man inte bara igenom när någon dör. Det finns olika grader av den.

Man ska ta sig igenom alla stadier, så det är rätt att vara arg på vägen. Risken är att man fastnar onödigt länge i något istället för att gå vidare.

Sök den hjälp du behöver. Just nu är du arg. Kanske kommer du igenom det fortare om du får ösa ur dig lite här? Jag hoppas det. Du förtjänar att ta dig igenom detta så att du kan fortsätta att planera ditt underbara bröllop!

Svar på tråden Varför just jag?