Varför just jag?
har uppdaterat lite, så därför puffar jag!
har uppdaterat lite, så därför puffar jag!
Nej det gör jag tyvärr inte, snarare tvärtom.. Blir kanske inget sommarbröllop.. Och så har jag familjemedlemmar som fäller tråkiga kommentarer..
Jag är sjukskriven hemma, ligger bara i sängen.. Skiter snart i allt. Min sambo är ett stort stöd, men vill inte lasta honom med för mycket heller.
Men sjukintyg har jag bara till 21/12.. Har inget sjukintyg för tänderna..
Jag vill inte be om hjälp av min familj för de stjälper mer än de hjälper.. Kan inte heller ta mig ut själv för att träffa en kurator tyvärr.. Däremot jobbar jag som lärare, så jag har lite mailkontakt med kuratorn där..
Det kan dröja upp till 5 år innan det märks något..
Men till efter jul är ditt tips?
Jag kanske är bitter, men hade du inte varit det om du kanske fått ställa in bröllopet, en dröm du haft i många år??
Jag tar mig inte ut själv om inte någon jag känner är med..
Klart han kan tänka sig det, men han tror inte det behövs att flytta datumet..
Men de har satt tillbaka min egna tand på platsen, så det där med löstand tror jag inte de vill göra om det absolut inte måste.. Dessutom vill jag inte gifta mig heller om jag har ont eller så.. Vill kunna njuta av dagen och vill kunna njuta på vår resa till Grekland med lamm och gott vin..
Måste man operera för att få in porslinständer? De ska laga mina halva tänder med porslin i alla fall.
Sen vet jag inte vem jag ska tro, tandläkaren på folktandvården som säger att det kommer lösa sig, kanske inte vara helt perfekt till bröllopet, men jag kommer ha fina tänder och kunna le och njuta etc, eller käkkirurgen på sjukhuset som säger att det får vi se, om ni kan ha bröllopet eller inte..
Jag vet att jag kunde varit död, men att tänka att folk har det värre tycker jag är bull shit, så är det ju alltid! Får man inte vara ledsen, orolig och deppig för det??
Sorry, men jag kan inte riktigt ta till mig det du skriver för jag blir bara arg.. Du 'är som min syster, som alltid ska ha varit med om något värre.. Hon har inte ens ringt mig sedan detta hände.. Säkert för hon inte kan bräcka det på något sätt...
Jag har en hel tand som varit ute också och det är den de är mest orolig för.
Min systers man är också tandläkare och även han säger att man inte kan lova något, och det förstår jag, men käkkirurgen verkade inte ens bry sig att det kommer en viktig dag för mig i juni..
Jag tycker också att själva äktenskapet är det viktigaste så klart, men för den delen är bröllopsdagen viktig! Jag vill inte se tillbaka på bilder och inse att jag inte log på en enda bild för att jag saknade en tand..
Jag kommer i alla fall aldrig prata med personen som gjorde detta, för då skulle jag släppa ut all ilska på honom och det vill jag inte, sen är det som jag skrev innan, inget som jag går och tänker på varje ledig minut..
Tack för dina ord! Jag håller med dig!
Men ska man älska en person som kört på en och förstört ens liv för många månader framåt?
Just nu finns det inte det för mig faktiskt, jag tänker aldrig ens ägna en positiv tanke åt honom. Han borde inte ens ha körkort!
Hon hittar inte på osanna berättelser utan på något sätt lyckas hon få alla berättelser till att bli värre än det man själv varit med om!
Så klart kan jag tänka på mina vänner i Palestina eller Gambia och tänka att jag är så oerhört tacksam för det vi har här i Sverige, absolut gör jag det! MEN! Man måste få vara ledsen och så där ändå!!
tack för dina ord! Jag är bara så orolig för att vi inte ska kunna gifta oss i juni!
Göra något som jag mår bra av? Jag kan inte göra något sådant för jag kan inte ens gå ut själv! Det finns inget jag kan göra just nu som är roligt, trist men sant!
Jag läser, men får ingen ro, jag tittar på film, men njuter inte av det direkt..
Läsa böcker gör jag i vanliga fall också, så det är inte så att "wow nu ska jag läsa" för jag plöjer böcker i vanliga fall. Men efter olyckan får jag inte någon ro till det!
Men detta är också en olycka som är polisanmäld, så det kan få ett rättsligt efterspel ändå! Olycka eller ej..