• Lajsan

OT blev väckt i natt av att mannen åkt till sjukhus med brutet ben

Kände bara att jag måste skriva av mej lite, min man var ute med 2 kompisar i går kväll och då ramlade han så dom åkte till sjukhuset, jag blev väckt halv fyra och då var han på sjukhuset, han har väntat hela morgonen på att komma till röntgen, efter röntgen fick han reda på att fotleden var bruten på 2 ställen, dom gipsade och sen skulle han opereras, sen har jag inte hört av honom... det var för 2 timmar sen...

• Svar på tråden OT blev väckt i natt av att mannen åkt till sjukhus med brutet ben
  • passionsblomman

Aj vad ont och tråkigt! det lär vara kö på sjukhusen idag också, med första halkan som säkert fällt fler än din make...
    Hoppas han får läka komplikationsfritt och snabbt!

• LillEm

Det går säkert bra ska du se.
    Ta hand om dig och din man.
    Kram

• Lajsan

Vet att det inte är livshotande.... men jag sitter och gråter i alla fall för att man oroar sej så mycket och älskar honom och vill att inget ont ska hända honom...

• Humlanhubbe

åå..jag förstår din känsla..samt är man orolig och vill gärna veta vad som hände eg..Hoppas ni båda snart ska må bättre =)
    Stor kram!

• Frukenob

Men varför sitter du hemma å gråter? Åk till sjukhuset och va med honom

• Lajsan

Ja men hans telefon har inget batteri kvar och han har inte hört av sej sen han sa att han skulle in på operation och då visste han ju inte vart han kommer hamna. Bara åka dit och vänta till han är klar och se vilken avd han hamnar på?

• älskarlivet

Du kan väl ringa sjukhuset och fråga var han är?

Lajsan skrev 2008-11-01 10:35:43 följande:
    Ja men hans telefon har inget batteri kvar och han har inte hört av sej sen han sa att han skulle in på operation och då visste han ju inte vart han kommer hamna. Bara åka dit och vänta till han är klar och se vilken avd han hamnar på?
  • millanros

Ring till akutmott.. de ska veta vart han tagit vägen!!!! O slussa dig vidare... kanske ingen ide att åka förräns han vaknat då de flesta uppvakningsavd inte tar emot besök.. men det går alltid ringa o fråga!!! Och du får reda på ungefär när han är färdig på operation osv..

• Lajsan

tack för era ord, ringde sjukhuset nu och först hittade dom inte honom men det var för att han inte hade något rum för det var så många där så till slut hitta dom honom i korridoren, och han väntar fortfarande på operation, så nu vet jag vilken avd det är så jag åker dit

• Humlanhubbe

vad skönt att veta!

Lajsan skrev 2008-11-01 10:54:08 följande:
    tack för era ord, ringde sjukhuset nu och först hittade dom inte honom men det var för att han inte hade något rum för det var så många där så till slut hitta dom honom i korridoren, och han väntar fortfarande på operation, så nu vet jag vilken avd det är så jag åker dit
  • Lajsan

han hade bett dom ringa hans fru men det hade dom inte gjort..... fortfarande ovant att säga man och fru

• Lajsan

han hade varit på en krog och trampat snett i ett trappsteg, han hade så ont så han inte kunde resa sej upp, då slängde vakterna ut honom på gatan för dom trodde han var så full sen fick kompisen ringa en ambulans.

• MulleNuh

men usch!!!

Lajsan skrev 2008-11-01 11:13:17 följande:
    han hade varit på en krog och trampat snett i ett trappsteg, han hade så ont så han inte kunde resa sej upp, då slängde vakterna ut honom på gatan för dom trodde han var så full sen fick kompisen ringa en ambulans.
  • Comfortably numb

fy fan va dåligt av vakten!

åk och ge honom en stor puss på pannan

• Lajsan
    passionsblomman skrev 2008-11-08 20:07:57 följande:
    Hur har det gått med din man? Mår han bra nu?
    Han blev opererad senare på dagen, bruten fotled på bägge sidor, efter 2 dagar fick han gips och dagen efter det fick han åka hem, snacka om att det går fort. Så nu ligger han och har ont dygnet runt, gips i minst 6 veckor, men han är vid liv bara jag som går och oroar mej att han ska snubbla på trösklar...
  • passionsblomman

Oj! det var inte en så lyckad krogkväll!

Men skönt att vi har fungerande vård iaf (min man som jobbar som väktare blev helt förskräckt när han hörde...)

Då ska han väl vara på benen igen till jul iallafall!
    det var skönt att höra att det är under kontroll och att han bir ompysslad låter det ju som också

Lajsan skrev 2008-11-08 21:50:59 följande:
    Han blev opererad senare på dagen, bruten fotled på bägge sidor, efter 2 dagar fick han gips och dagen efter det fick han åka hem, snacka om att det går fort. Så nu ligger han och har ont dygnet runt, gips i minst 6 veckor, men han är vid liv bara jag som går och oroar mej att han ska snubbla på trösklar...
  • Hammerman

Det är väl ett ganska allmänt fenomen att gulklädda män med hörselsnäcka i oroväckande hög grad har fläskkorv där andra humanoider har det centrala nervsystemet?

Men nog orerat om svenskt krogvaktsväsende. Ta och pyssla om din man nu! Hade det varit jag som knäckt fotleden pga delvis alkoholförvållat snedsteg hade jag uppskattat ifall den som skötte ompysslandet av mig 1) kramat mig 2) pussat mig 3) stekt pannkakor åt mig! Gärna med vispgrädde och hjortronsylt till, om jag får tillägga.

• passionsblomman

Och om JAG får tillägga så vill jag med feta streck understryka att mening ett i nedanstående citat inte gäller min sambo och hans vänner!*tar fram tantväskan, redo att försvara min älskling*

Sista meningen däremot, skriver jag med glädje under på, men helst ska det vara drottningssylt!

Hammerman1 skrev 2008-11-08 22:27:30 följande:
    Det är väl ett ganska allmänt fenomen att gulklädda män med hörselsnäcka i oroväckande hög grad har fläskkorv där andra humanoider har det centrala nervsystemet? Men nog orerat om svenskt krogvaktsväsende. Ta och pyssla om din man nu! Hade det varit jag som knäckt fotleden pga delvis alkoholförvållat snedsteg hade jag uppskattat ifall den som skötte ompysslandet av mig 1) kramat mig 2) pussat mig 3) stekt pannkakor åt mig! Gärna med vispgrädde och hjortronsylt till, om jag får tillägga.
  • Lajsan
    Hammerman1 skrev 2008-11-08 22:27:30 följande:
    Det är väl ett ganska allmänt fenomen att gulklädda män med hörselsnäcka i oroväckande hög grad har fläskkorv där andra humanoider har det centrala nervsystemet? Men nog orerat om svenskt krogvaktsväsende. Ta och pyssla om din man nu! Hade det varit jag som knäckt fotleden pga delvis alkoholförvållat snedsteg hade jag uppskattat ifall den som skötte ompysslandet av mig 1) kramat mig 2) pussat mig 3) stekt pannkakor åt mig! Gärna med vispgrädde och hjortronsylt till, om jag får tillägga.

bara pannkakorna kvar då

han är en sån som vill kunna klara av allt själv så det är nog en stor pers bara av att bli ompysslad och då dessutom ha jätteont.
Svar på tråden OT blev väckt i natt av att mannen åkt till sjukhus med brutet ben