• Mrs Mac

Alla ni som har varit i BRASILIEN

Vi ska på bröllopsresa till Brasilien i början av december. Vi ska bo i Natal och vara borta i två veckor.
    Är det någon som har varit i Brasilien och vet hur dyrt/billigt det är att leva där? Hur mycket fickpengar kan vi behöva för två veckor?

Andra tips om Brasilien mottages tacksamt!

• Svar på tråden Alla ni som har varit i BRASILIEN
  • Villnu

Jag har varit där, bodde i ponta negra som ligger utanför natal. Sist jag var där stannade vi i 2 veckor tror jag hade 2000 i fickpengar men då gjorde vi inte så jätte mycket utan slappa å slappa. Gjorde nån utflykt å sen köpte mat såklart.
    Vet inte exakt va dyrt det är där nu men billigare än här hemma är det ju. Hoppas det hjälpte lite :)

• Mrs Mac

Vilket hotell bodde du på i Ponta Negra? 2000 var ju väldigt billigt för två veckor!! Har du fler tips, nåt vi måste se eller göra när vi är där?

• NuevaYorke090909

Jag har varit där två ggr, vi shoppade som tokar (finns inte så jättemycket att handla, men var till Carrefour och Natal shopping ett par ggr) tänkte inte alls på kostnader av mat eller utfärder (gjorde en del) vi gjorde av med 5-6000 kr, minns inte riktigt, men absolut inte mer. Allt är rätt så billigt och som sagt, finns inte så mycket att handla och göra av med pengarna på. Men det är helt underbart, därför vi åkte tillbaka en andra gång, jag gillar verkligen Brasilien. Åk till Pipa också om ni har möjlighet, det var sååå bra, när vi åkte till B andra gången var vi två veckor i ponta negra och en i pipa.
    Trevlig resa!!!

• NuevaYorke090909

Nu när jag tänker efter så var det nog mer 4-5000 kr det handlade om.

• Mrs Mac

Vad roligt att se vad du skriver! När var du där senast? Vi har pratat om att åka till Pipa också! När du skriver 4-5000 är det per person eller för två!

• NuevaYorke090909

Jag var där december 2000 och sen februari 2006. 4-5000 kr var för två vuxna personer.. som inte snålade, drack öl varje dag.. och en del glass o sånt också
    Pipa-helt underbart.. väldigt lugnt ska man veta.. men vilka stränder! När man badade hoppade delfinerna bara några meter bort..

• Villnu

Vi bodde på ett hotel där mina föräldrar kände en.Minns inte ens va det hette. De andra gångerna vi vart där har vi bott i egen lägenhet. 2000 kr var då för en.

• NuevaYorke090909

Jag kanske ska säga det att vi betalade inte hotell eller så utan det var redan betalt.

• Mrs Mac

Å det låter ju underbart med delfiner! Gud vad jag längtar!! =)

Svar på tråden Alla ni som har varit i BRASILIEN